مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تاکنون ۷ هزار کارگر که بر اثر کرونا بیکار شده‌اند برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

بیمه بیکاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شکرالله شیرخانی اظهار کرد: این افراد در ۲ ماه ابتدای سال ۹۹ در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که پرونده ۴۶۰۰ نفر آنان بررسی نهایی شده و مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.

وی افزود: دولت در شرایط سخت اقتصادی کارفرمایان را تنها نمی‌گذارد. دولت برای آن دسته از کارفرماهایی که کارگران خود را اخراج نکرده‌اند بسته حمایتی در نظر گرفته است که به ازای هر کارگر ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از ثبت‌نام ۸۵۷ کارفرما برای دریافت این تسهیلات (بسته حمایتی) خبر داد و یادآور شد: همچنین ۲۴۳۷ خانوار از بسته‌های حمایتی و معیشتی کرونا طی ۴ مرحله برخوردار شده‌اند و مبالغی به حساب آنها واریز شده است.

شیرخانی اضافه کرد: سهم استان از تسهیلات تعیین‌شده برای جبران آسیب‌های ناشی از کرونا به صنوف و مشاغل خرد ۲۱۶ میلیارد تومان است که همه باید اطلاع‌رسانی کنند واحدهای آسیب‌دیده در سامانه ثبت‌نام کنند تا بتوانند از این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد بهره‌مند شوند.

وی گفت: اکنون ۱۴ رسته با ۱۵۰ زیرمجموعه فعالیتی برای کسب و کارهای ناشی از کرونا شناسایی شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: با تلاش استاندار ایلام در پویش‌های مردمی و جمع‌آوری کمک‌ها ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد که بر اساس سامانه‌ای که طراحی کرده بودیم ۶۴۰۰ نفر به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان به حساب آنها واریز شد.

شیرخانی گفت: سعی شد در راستای حفظ شان و کرامت خانواده‌ها و همچنین جلوگیری از ایجاد تورم برخی اقلام، کمک‌ها به صورت نقدی واریز شود.

کد خبر 517376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha