رییس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: راسک با دماهای ۴۴.۷ و ۴۹.۴ درجه سلسیوس در فروردین و اردیبهشت ۶۰ سال گذشته رکورددار بالاترین دمای ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی کشور بود.

راسک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اله‌بخش ریگی سه شنبه ۱۳ خرداد افزود: دمای هوای راسک به عنوان رکورددار گرمترین روزهای فروردین و اردیبهشت کشور امسال بیش از پنج درجه سلسیوس کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بر خلاف این شرایط امسال بیشینه دمای مطلق این شهر در فروردین و اردیبهشت به ترتیب به ۳۹.۲ و ۴۳.۸ درجه سلسیوس رسید که بیش از پنج درجه خنک‌تر از گذشته است.

رئیس گروه تحقیقات هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این  موضوع در حالیست که فروردین سال گذشته حداقل ۶  روز دمای هوا این شهر به ۴۰ درجه و بیشتر از آن رسید، اما امسال حتی یک روز هم دمای این ماه به ۴۰ درجه سلسیوس نرسیده است. با وجود این شرایط راسک حداقل ۱۰ روز در فروردین و اردیبهشت گرمترین شهر کشور بوده است.

این مسئول بیان کرد: فروردین امسال دمای هوای استان های کشور بین یک تا سه درجه خنک‌تر از نرمال بوده است. بر اساس خروجی مدل های بلند مدت هواشناسی انتظار می رود میانگین دمای استان در سه ماه آتی حدود نیم درجه گرمتر از نرمال باشد. به طور میانگین دمای هوای سیستان و بلوچستان در تابستان حدود ۳۰ درجه سلیسوس است.

کد خبر 517352

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha