مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
۰ نفر

مدیر جهادکشاورزی ابرکوه گفت: امسال باغداران شهرستان به علت کاهش دما در اواخر اسفند ۹۸ و وقوع توفان در اردیبهشت ۹۹، ۲ هزار تن گوجه‌سبز از ۵۰۰ هکتار برداشت کردند که این مقدار نسبت به سال زراعی گذشته ۶۰ درصد کاهش دارد.

برداشت گوجه سبز

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهدی غیب‌الهی در گفت و گو با ایرنا از پایان فصل برداشت گوجه‌سبز خبر داد و اظهار کرد: دلالان محصول گوجه‌سبز ابرکوه را از باغداران خریداری و در بازار استان‌های همجوار یزد عرضه کردند.

وی، خسارت ناشی از حوادث طبیعی به باغداران را ۶ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: در صورت مناسب بودن شرایط آب‌وهوایی متوسط تولید در هر هکتار به ۱۰ تن می‌رسید که امسال این عدد به چهار تن در واحد سطح کاهش یافت.

غیب‌الهی افزود: بیشترین میزان تولید گوجه‌سبز مربوط به دهستان فراغه و منطقه علوی بخش مرکزی ابرکوه است.

مدیر جهادکشاورزی ابرکوه، خشکسالی و سرمازدگی، نبود ثبات قیمت، نبود صنایع تبدیلی و پراکندگی درختان را بخشی از مشکلات باغداران بیان کرد.

به دلیل کاهش دمای هوا از اواخر اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ بر اثر سرمازدگی و وزش توفان در دو  مرحله، ۵۵۰ میلیارد تومان به محصول باغ‌های زردآلو، گوجه‌سبز و پسته ابرکوه خسارت وارد شد.

اراضی قابل کشاورزی ابرکوه ۲۰ هزار هکتار است که به علت کم‌آبی و تداوم بیش از دو دهه پدیده خشکسالی، ۱۵ هزار هکتار آن به کشت محصول کشاورزی اختصاص دارد. از این میزان هشت هزار هکتار به باغ‌های میوه و بقیه به اراضی زراعی اختصاص دارد.

۴۰ درصد اشتغال ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و ۸ هزار خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند.

کد خبر 517344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha