سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

پروژه تامین آب شرب شهرآباد و نحوه اسفناک آب‌رسانی به این روستا که از سال گذشته در حال پیگیری بوده، قرار است با تلاش شرکت آب و فاضلاب مشهد در هفته‌های آتی به بهره‌برداری برسد و پایانی بر اوضاع نابسامان تامین آب این روستا باشد.

آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری مشهد در مصاحبه‌ای از اتمام پروژه اتصال شهرآباد به آب شرب تا پایان سال ۹۸ خبر داده بود، اما دو ماه و اندی از آغاز سال جدید و پنج ماه از قول فرمانداری برای تامین آب شرب سالم این روستا می‌گذرد و هیچ اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نداده است، در این راستا با رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت‌وگویی انجام دادیم که به شرح زیر است.

حسین اسماعیلیان درخصوص جزئیات پروژه تامین آب شرب شهرآباد، خراسان رضوی بیان کرد: پروژه شهرآباد شامل اجرای حدود دو کیلومتر خط انتقال، مخزن ذخیره، حفر یک حلقه چاه و تجهیز و برق‌رسانی یک حلقه چاه، در دستور کار بوده است که متاسفانه به دلیل مسائل مالی به نتیجه نرسیده و چیزی که از این پروژه باقی مانده تقریبا نیم کیلومتر خط انتقال و تجهیز و برق‌رسانی چاه است.

وی بیان کرد: تلاش داریم که بتوانیم مجوزات اداره راه و شهرداری را بگیریم و برق اضطراری ایجاد کنیم که در این صورت می‌توانیم این پروژه را در صورتی که مشکل اجرایی پیش نیاید طی دو تا سه هفته به بهره‌داری برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با تشریح این‌که تکمیل این پروژه زمان‌بر است، ولی اگر آب به روستا برسد قابل انجام است، عنوان کرد: البته انجام آن مشروط به این است که مجوز ۵۰۰ متر لوله‌کشی را که ظاهراً در نقطه حساسی وجود دارد را بگیریم.

اسماعیلیان گفت: با فرماندار صحبت کردیم که هماهنگی‌ها را انجام دهد و پروژه به انجام برسد، ضمن اینکه آب شهرآباد به لحاظ کمیت مشکلی ندارد و به لحاظ کیفیت دچار مشکل است که با بهره‌برداری از چاه حل می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: در تکمیل این موضوع، اتصال شبکه آب شهرآباد به شبکه آب شرب مشهد را داریم تا مکملی باشد که اگر برای انتقال آب مشکلی پیش آمد، آب شرب شهرآباد را تامین کنیم.

کد خبر 517326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha