رئیس شورای شهر تهران از پیروز حناچی شهردار تهران خواست که برای دریافت کمک از دولت پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد سرانجام اجرای طرح ترافیک در تهران، با بیان اینکه من تا کنون برای اجرای این طرح ورود نکردم، گفت: تنها سوال پرسیدم که سرانجام اجرای طرح به کجا رسید که گویا رئیس جمهور به این مسئله ورود پیدا کرده است.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تراکم مسافران در شبکه حمل و نقل عمومی احتمال افزایش کرونا را در پی دارد، گفت: گویا از سوی وزارت بهداشت و شخص وزیر که نهاد بالادستی هستند، در اجرای محدودیت‌های ترافیکی حساسیت‌هایی ایجاد شده است. چراکه آمارهای چند روز اخیر نیز نشان می‌دهد که روند ابتلا افزایش پیدا کرده است و به نظر می‌رسد اجرای محدودیت‌های ترافیکی از شنبه آزمایشی است. چراکه وزیر بهداشت اعلام کرده است که اگر فاصله‌گذاری رعایت نشود مجددا لغو محدودیت‌های ترافیکی را دنبال می‌کند و ما نیز از مردم می‌خواهیم که موضوع استفاده از ماسک را جدی بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران توانسته است بابت اقدامات ضدکرونایی که انجام داده از دولت کمک هزینه دریافت کند، گفت: نامه‌ای با امضای مشترک من و حناچی به دولت ارسال شد و از آنها خواستیم که مبالغی را در اختیار شهرداری تهران قرار دهند اما تا کنون پولی در اختیار ما قرار نگرفته است. هر چند که گفتند این پول‌ها به صورت وام در اختیار شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که به علت کرونا نباید تعدیل نیرو کنند که شهرداری تهران نیز با اینکه فعالیتش زیاد است اما درآمدهایش افت پیدا کرده است. از شهردار تهران می‌خواهیم که موضوع این نامه را پیگیری کند چراکه به نظر می‌رسد از مبلغ ۷۵ هزار میلیاردی که در اختیار دولت قرار گرفته است، سه الی چهار میلیارد تومان سهم شهرداری باشد.

کد خبر 517325
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha