دادرس دادگستری بندرخمیر گفت: به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در این شهرستان برپایی مراسم عروسی و هرگونه تجمع، تهدیدی علیه سلامت جامعه است و با هنجارشکنان و برگزارکنندگان چنین مراسمی از سوی دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

تجمع کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی بهره‌ور سه‌شنبه ۱۳ خرداد با اعلام این خبر افزود: افراد در صورت مشاهده هرگونه تجمع به ضابطان قضایی یا دبیرخانه ستاد کرونا این شهرستان اطلاع دهند.

دادرس دادگستری بندرخمیر ادامه داد: در هفته‌های اخیر برگزاری مراسم‌ عروسی باعث تجمع در برخی نقاط شهرستان خمیر، استان هرمزگان شده بود، لذا از دهیاران و شوراهای شهر و روستا درخواست شد که در این زمینه نظارت لازم را داشته باشند و به بانیان و صاحبان عروسی تذکرهای لازم را ارائه بدهند.

این مقام قضایی در خمیر عنوان کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کوید ۱۹ در شهرستان برای کنترل این ویروس لازم است این مراسم‌ در این منطقه برگزار نشود.

بهره‌ور ادامه داد: به نسبت جمعیت شهرستان خمیر میزان آلودگی بسیار بالایی در حوزه کرونا دارد لذا مردم شهرستان هرگونه فاصله‌گذاری و نکات بهداشتی را مانند روزهای اول شیوع این بیماری در کشور رعایت کنند.

دادرس دادگستری خمیر گفت: تمامی اقدام‌های پیشگیرانه اعم از ضدعفونی اماکن، تجهیزات، کنترل و مراقبت جدی در مبادی ورودی در حفظ سلامت کارکنان و مراجعه‌کنندگان معمول شده و از کارکنان نیز خواسته‌شده در محل کار از ماسک استفاده کنند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افرادی که نقص ایمنی دارند مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ومیر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش‌ شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

طبق اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان در چند وقت اخیر کم‌توجهی به الزام‌های بهداشتی و جدی نگرفتن هشدارها از سوی مردم، شیب ابتلا به ویروس کرونا را در استان بسیار تند کرده و موجی از نگرانی را در میان مسئولان، مردم و دوستداران سلامت ایجاد کرده است.

شهرستان خمیر با بیش از ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری غرب هرمزگان واقع‌ شده است.

کد خبر 517310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha