فرماندار زیرکوه گفت: ۳۳ درصد شبکه‌های آب‌رسانی شهرستان معادل ۲۴۰ کیلومتر فرسوده است که نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای اصلاح و بازسازی و جلوگیری از هدررفت آب است.

لوله آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  محمدحسین عربشاهی افزود: میزان هدررفت آب در خطوط انتفال آب و شبکه‌های آب و فاضلاب شهرستان ۴۱ درصد است که این رقم از میانگین کشوری و استانی هم بالاتر است.

وی عنوان کرد: در شهرستان استفاده نادرست از شبکه‌های آب را داریم که باید مشترکان استفاده مجاز از شبکه‌های آب‌رسانی را داشته باشند تا در گرمای فصل تابستان ۹۹در روستاها دچار تنش آبی نشویم.

عربشاهی افزود: اگر با متخلفان غیرمجاز استفاده از شبکه‌های آب‌رسانی برخورد شود با همین مقدار آب موجود، مشکل کم‌آبی در شهرستان نخواهیم داشت.

فرماندار زیرکوه اظهار کرد: در مجموع از محل منابع اعتباری مختلف سال ۹۸، ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای شهرستان مصوب شده که تاکنون ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان معادل ۳۵ درصد این اعتبارات اختصاص یافته است.

عربشاهی ادامه داد: اعتبارات اختصاص یافته در زمینه اجرای ۱۷۳ طرح عمرانی شهرستان هزینه شده است.

وی از مسئولان ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است، که باید در راستای تحقق شعار سال، کارگاه‌های تولید کوچک و زودبازده راه‌اندازی شود و دستگاه‌های متولی در راستای جذب سرمایه‌گذار در پاسخگویی به استعلامات مختلف تسریع کنند.

همچنین در این نشست با حضور مدیر کل دادگستری خراسان جنوبی حجت‌الاسلام حسینی به عنوان دادستان جدید شهرستان زیرکوه در استان خراسان جنوبی معرفی و از زحمات خسروی تجلیل شد.

کد خبر 517265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha