تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۶ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۳۷۶ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا 12 خرداد

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۹۷۹ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. کیانوش جهانپور با اشاره به افزایش نسبی موارد مثبت کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روزهای اخیر گفت: از ۱۱ تا ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۹۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

به گفته وی، از بین مبتلایان جدید ۶۵۲ مورد بستری و ۲ هزار و ۳۲۷ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر رسید. جهانپور همچنین با اشاره به افزایش نسبی در فوتی‌های کرونا نسبت به روزهای گذشته گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: تاکنون ۱۲۱ هزار و ۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. جهانپور همچنین گفت: ۲۵۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تاکنون ۹۵۵ هزار و ۸۶۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وزارت بهداشت عمومی لبنان اعلام کرد که ۱۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تسنیم به نقل از المنار نوشت: وزارت بهداشت عمومی لبنان دوشنبه از ثبت ۱۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. بر اساس این گزارش تاکنون ۱۲۳۳ نفر در لبنان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۷ تن از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت اردن نیز از ثبت ۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در اردن تاکنون به ۷۴۶ نفر رسیده است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت اردن تاکنون ۹ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا کشته شده‌اند.

  • کرونا در آفریقا؛ ابتلای ۱۴۵ هزار نفر | بیشترین فوتی‌ها در مصر

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تاکنون حدود ۱۴۵ هزار نفر در قاره آفریقا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. تسنیم به نقل از روسیاالیوم نوشت: سازمان بهداشت جهانی دوشنبه اعلام کرد که تاکنون ۱۴۵ هزار نفر در قاره آفریقا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین افزود که ۴۱۱۹ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس این گزارش آفریقای جنوبی با داشتن ۳۲۶۸۳ مبتلا بیشترین تعداد مبتلایان در قاره آفریقا را دارد و مصر با داشتن ۲۳۴۴۹ مبتلا، نیجریه با داشتن ۱۰۱۶۲ مبتلا و الجزایر با داشتن ۹۳۹۴ مبتلا در مکان‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بیشترین فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در قاره آفریقا در مصر به ثبت رسیده است به گونه‌ای که تاکنون ۹۱۳ نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که آفریقای جنوبی با ۶۸۳ فوتی و الجزایر با ۶۵۳ فوتی در مکان‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 517230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    3 0
    به مسئولین نظام تبریک می گوئیم..،،،