ترکیه در یکی از گسترده‌ترین کاهش‌ها در قرنطینه ویروس کرونا پروازهای داخلی در این کشور را دوباره برقرار کرد، اجازه نشستن مشتریان را در رستوران‌ها داد و ساحل‌ها و موزه‌ها را بازگشایی کرد.

Istanbul

به گزارش آسوشیتدپرس در حالی که ترکیه ممنوعیت مسافرت به ۱۵ استان با بیشترین میزان ابتلا را لغو کرده است، یک هواپیمای ترکیش ایرلاینز با ۱۵۶ نفر مسافر روز دوشنبه ۱۲ خرداد از فرودگاه آنکارا به سمت استانبول پرواز کرد. مسیرهای هوایی میان استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا و ترابوزان اولین مسیرهای بازگشایی‌شده هستند و مسیرهای دیگر نیز به‌تدریج بازگشایی می‌شوند.

ازدحام ترافیکی روز دوشنبه به استانبول، پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه بازگشت و جاده‌های بین‌شهری با افرادی که به سوی زادگاه‌هایشان یا تفریحگاه‌ها می‌رفتند، پر شد.

در همین حال، رستوران‌ها و کافه‌ها پس از تقریباً دو ماه دادن که فقط غذای بیرون‌بر ارائه می‌دادند، درهایشان را به روی شمار محدودی از مشتریان گشودند.

بازار بزرگ، موزه‌ها، کتابخانه‌ها، استخرها و مهدکودک‌های استانبول ازجمله جاهای دیگری هستند که کار خودشان را دوباره شروع کرده‌اند.

البته کسب‌وکارها باید فاصله‌گیری اجتماعی و شرایط کامل بهداشتی را رعایت کنند.

کافه‌ها و قلیان‌خانه‌ها نیز بسته خواهند ماند. دستور ماندن افراد ۶۵ ساله و بالاتر و کودکان در خانه همچنان به قوت خود باقی است.

برداشتن محدودیت‌های قرنطینه در ترکیه به دنبال کاهش شمار موارد ثابت‌شده عفونت و مرگ ناشی از کووید-۱۹ انجام می‌شود. ترکیه تابه‌حال بیش از ۴۵۰۰ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ و حدود ۱۶۴۰۰۰ عفونت ثابت‌شده کرونا را گزارش کرده است.

ماه پیش فروشگاه‌های بزرگ و سلمانی‌ها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی در ترکیه اجازه بازگشایی را پیدا کردند. نمازگزاران در ترکیه هم هفته پیش اجازه برگزاری نخستین نماز جمعه را در بیش از دو ماه گذشته یافتند.

کد خبر 517207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha