همشهری آنلاین: سه هفته پس از برگزاری انتخابات عمومی در پاکستان، وزرای عضو حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف اعلام کرده‌اند که قصد دارند از مقام خویش استعفا دهند.

به گزارش بی بی سی، نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان اعلام کرده است که اعضای حزبش به دلیل اختلافات بر سر بازگرداندن قضات اخراجی به دیوان عالی پاکستان از دولت این کشور کناره گیری می‌کنند.[ائتلاف دولت پاکستان در آستانه انحلال]

در حالی که نواز شریف خواستار اعطای تمام قدرت سابق به قضات اخراجی دیوان عالی پاکستان است، حزب مردم که پیشتر رهبری آن را بی نظیر بوتو عهده دار بود، خواستار اعمال محدودیت‌هایی بر قدرت قضات دیوان عالی پاکستان است. قضات دیوان عالی پاکستان پیشتر محور مخالفت‌های با پرویز مشرف رییس جمهوری پاکستان قرار گرفته بودند.

البته نواز شریف اعلام کرده است که به رغم کناره گیری وزرای حزب مسلم لیگ از دولت پاکستان، این حزب از دولتی که تحت رهبری حزب مردم اداره می‌شود حمایت خواهد کرد.شریف گفت: ما در هیچ توطئه‌ای که منجر به بی ثباتی در روند دموکراتیک شود شرکت نمی‌کنیم.

وزرای حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف قرار است با نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد پایتخت این کشور دیدار و استعفای خود را تقدیم وی کنند.

به رغم این که اعضای هردو حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف و حزب مردم قصد دارند در ظاهر آنگونه وانمود کنند که اختلاف چندانی میان دو حزب مذکور وجود ندارد، کارشناسان معتقدند که خروج اعضای حزب مسلم لیگ از دولت می‌تواند به افزایش بی ثباتی‌ها در عرصه سیاسی پاکستان منجر شود.

کد خبر 51720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز