سرپرست معاونت ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به وضعیت کنونی شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان، بازگشایی ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی منوط به ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت و رعایت دستورالعمل‌هاست.  

سالن ورزشي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد آزادی، سرپرست معاونت ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، دوشنبه ۱۲ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: طبق آخرین دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و وزارت ورزش و جوانان، شهرستان‌ها به سه وضعیت سفید، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شده‌اند و به تمامی هیات‌های ورزشی و ادارات شهرستانی رعایت همه ۹ بند دستورالعمل برای بازگشایی اماکن ورزشی ابلاغ شده است.  

وی اضافه کرد: شهرستان‌های با وضعیت سفید هیچ محدودیتی ندارند ولی رعایت نکات دستورالعمل، تست بهداشتی، دریافت کدرهگیری از سامانه معاونت بهداشت، آزمون و تکمیل فرم‌های خوداظهاری در شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند، برای بازگشایی ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی الزامی است.  

آزادی بیان کرد: در شهرستان‌های با وضعیت قرمز، ورزش‌های پربرخورد به طور کامل تعطیل بوده ولی ورزش‌های انفرادی با رعایت دستورالعمل آزاد خواهدبود.  

وی ادامه داد: همچنین ورزش‌های انفرادی با برخورد کم نظیر بدنسازی و پرورش اندام با تاییدیه فضای فیزیکی توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی ادامه خواهد یافت.  

سرپرست معاونت ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در مورد مسابقات فوتبال لیگ دسته یک نیز گفت: تیم ۹۰ ارومیه با رعایت فاصله‌گذاری و بهداشت و پشت ‌سر گذاشتن تست‌های PCR تمرینات خود را آغاز کرده‌ است.  

مسابقات و اماکن مختلف ورزشی استان آذربایجان‌غربی از اسفند ۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده است.  

تیم فوتبال ۹۰ ارومیه به عنوان نماینده آذربایجان‌غربی در لیگ دسته اول، اواخر خردادماه رقابت خود را با حریفان آغاز خواهد کرد.  

کد خبر 517187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha