به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جواد رحمتی، در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حملونقل استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد : رفتارهای ترافیکی عامل اصلی موثر در حوادث رانندگی است، حساسیت این مسأله باید به درستی به جامعه منتقل شود، چرا که اگر همکاری و مشارکت مردم را جلب نکنیم نتیجه موثری نخواهیم گرفت.
وی افزود: خسارتها و هزینههای ناشی از تصادفات جادهای به مراتب سنگینتر از خسارات بیماری کروناست، اما احساس میشود که حساسیت این موضوع به اندازه ویروس کرونا به جامعه منتقل نشده است. علتهای وقوع تصادفات باید بررسی شده و میزان اثرگذار هر یک از آنها مشخص شود.
رحمتی افزود: برنامهریزیها باید با تحلیل عوامل تصادفات انجام شود و هرچه تأثیر یک عامل بیشتر باشد سرمایهگذاری و هزینه برای کاهش تأثیر آن در اولویت قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: سرمایهگذاری بر روی عامل انسانی به مراتب کمهزینهتر است، آموزش و فرهنگسازی رفتارهای صحیح ترافیکی بیشترین تأثیر را در پیشگیری از وقوع تصادفات دارد و این مسأله باید جدی گرفته شود.
وی درخصوص برنامه عملیاتی کاهش تصادفات استان نیز گفت: این برنامه باید به صورت کمی و قابل ارزیابی تهیه شود تا بتوان در زمان تعیینشده به اهداف مورد نظر دست یافت.
رحمتی همچنین گفت: دستگاههای مسئول باید تمهیدات لازم برای مدیریت این سفرها را از نظر پروتکلهای بهداشتی و افزایش آمادگی برای رویارویی با حوادث احتمالی اتخاذ کنند.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای آذربایجان شرقی هم در این جلسه برنامه عملیاتی کاهش تصادفات برونشهری استان در سال ۱۳۹۹ را تشریح کرد.
علیزاده افزود: تصادفات جادهای کشور در سال ۹۸، ۲.۵ درصد افزایش داشت، این آمار در آذربایجان شرقی کاهش داشته و این استان از نظر کاهش آمار تصادفات، رتبه ششم کشور را دارد.
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تصادفات و تلفات جادهای استان و برنامه عملیاتی پلیس راه برای تابستان سال ۹۹ را ارائه کرد.
نظر شما