رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: کلاه‌برداران سایبری به‌تازگی با سوءاستفاده از مناسبت‌های ملی و مذهبی اقدام به ارائه لینک دانلود فیلم و کلیپ حاوی بدافزار مرتبط با مراسم پیشرو کرده و از این طریق اطلاعات خصوصی کاربران اینترنت را سرقت می‌کنند.

جرم سایبری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی قاسمی دوشنبه ۱۲ خرداد به رسانه‌ها اعلام کرد: برحسب سوابق سالیان اخیر مشاهده می‌شود که مجرمان سایبری با ارسال کلیپ یا تیتر خبری که لینک دسترسی به تصاویر مرتبط را در زیر مطلب درج کرده‌اند، کاربران فضای مجازی را تشویق به دانلود کلیپ یا باز کردن لینک اینترنتی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: به‌محض توجه کاربر به خواسته هدایت‌شده مدنظر مجرمان سایبری، دسترسی به‌تمامی محتواهای شخصی ذخیره‌شده در دستگاه‌های دیجیتال همراه کاربر برای آن‌ها محیا شده که با سوءاستفاده از اطلاعات سرقت رفته ضرر و زیان اقتصادی یا اجتماعی و آبرویی جبران‌ناپذیری متوجه صاحب تجهیزات آلوده‌شده به بدافزار می‌شود.

قاسمی ادامه داد: این اقدام مجرمانه همراه با تبلیغات گمراه‌کننده و بر اساس مناسبت‌های تقویمی مذهبی و ملی نظیر ارتحال حضرت امام خمینی «ره» صورت می‌پذیرد و کاربران فضای مجازی هم بدون اطلاع از بدافزار بودن محتوای ارائه‌شده، در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.

وی گفت: در این زمینه باید از دانلود محتواهای منتشرشده در فضای مجازی به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها اعم از فیلم و کلیپ و عکس نوشته یا باز کردن لینک‌هایی که از منابع غیررسمی و ناشناس صادرشده خودداری و در هنگام نصب برنامه‌ها و نرم‌افزارهای ویژه خاص دقت کنند تا تنها با مجوز دسترسی‌های ضروری موافقت و نسبت به به‌روزرسانی سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس دستگاه دیجیتال در اختیار خود به‌صورت مستمر اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر یادآور شد: دقت و هوشیاری در بررسی فایل‌ها و شناسایی ویروس‌ها و آلودگی احتمالی به‌مراتب راحت‌تر از اصلاح سیستمی است که موردحمله بدافزار قرارگرفته و کم‌هزینه‌تر از تبعات احتمالی سوء‌استفاده از اطلاعات لو رفته شخصی است.

وی از همه شهروندان درخواست کرد در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir در بخش ثبت گزارش‌های مردمی با این پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 517153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha