دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شناسایی حدود ۱۳۰ ساختمان فرسوده و پرخطر در کلان‌شهر اصفهان خبر داد و گفت: هشدارها و اخطارهای لازم به مالکان این اماکن داده‌شده است.

بافت فرسوده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، منصور شیشه‌فروش دوشنبه ۱۲ خرداد افزود: بیشتر این ساختمان‌ها در بافت فرسوده قرار دارند و برخی از آن‌ها بلندمرتبه هستند. اصفهان ۲ هزار و ۳۰۴ هکتار بافت فرسوده دارد که ۲۰ درصد مساحت شهر را شامل می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: این ساختمان‌ها ازنظر فنی بررسی‌شده و درباره همه مخاطرات آن‌ها به مالکان تذکر داده‌شده است، اظهار کرد: این ساختمان‌ها ازنظر سیستم‌های ایمنی برق و گاز، خروجی، اطفاء حریق و لوله‌کشی دچار آسیب‌پذیری بالایی هستند.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان موظف به تشکیل کارگروهی برای شناسایی این قبیل ساختمان‌ها در سطح شهر شده است، اضافه کرد: مکان‌های پرخطر در بازار و پاساژها نیز با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی، اصناف و آتش‌نشانی شناسایی و روش‌های افزایش ایمنی آن‌ها به‌ویژه ازنظر شبکه برق و گاز و سقف بررسی‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه لازم است آموزش‌های لازم به مردم درباره ساختمان‌های پرخطر و مخاطرات آن‌ها داده شود، گفت: امسال چند حادثه ازجمله آتش‌سوزی تعدادی مغازه و همچنین یک مجتمع مسکونی بزرگ در اصفهان رخ داد که همه جوانب آن در جلسه‌ای با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه بررسی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این جلسه تأکید شد که دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به کنترل ایمنی سیستم‌های برق و گاز همه مجموعه‌های ساختمانی بزرگ در اصفهان اقدام کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به فعالیت بیش از هشت هزار واحد صنفی در محدوده بازار اصفهان، تصریح کرد: لازم است تدابیر ایمنی در بازارهای بزرگ شهرهای دیگر استان مانند کاشان و نائین نیز در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: لازم است علاوه بر بررسی شبکه‌های برق و گاز، ایمنی سقف این بازارها در برابر مخاطرات مختلف مانند باد و باران و همچنین مسیر دسترسی نیروهای خدمات‌رسانی به‌ویژه آتش‌نشانی بررسی و اقدامات لازم برای رفع مشکلات احتمالی انجام شود.

اواخر اردیبهشت امسال وقوع آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۲ طبقه در کلان‌شهر اصفهان ۵۳ مصدوم برجا گذاشت و یک واحد صنفی در جنب پاساژ افتخار واقع در چهارباغ عباسی این شهر دچار آتش‌سوزی و یک نفر در این حادثه مصدوم شد.

همچنین اوایل خرداد امسال یک حادثه آتش‌سوزی دریکی از مغازه‌های بازار میدان امام به دلیل اتصالی در کنتور برق رخ داد. کلان‌شهر اصفهان ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

کد خبر 517143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha