نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اوضاع خرید و فروش و تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی در گیلان را غیرقابل ‌تحمل و مسئولان استان اولویت‌شان جذب گردشگر است.

تغییر کاربری

به‌گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار سید علی آقازاده اظهارکرد: دستگاه‌های نظارتی استان گیلان هرچه سریع‌تر به این مساله ورود کنند و برخورد با زمین‌خواران و تغییرکاربری اراضی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند نه اینکه همه کارها را صرف جذب گردشگر کنند.

آقازاده افزود: میزان خرید و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی استان ازسوی  افراد غیربومی بسیار زیاد است. عده‌ای با آمدن به گیلان اقدام به خرید و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی می‌کنند. این افراد در حالی به‌صورت غیرقانونی مجوز آب، برق و گاز می‌گیرند که روستاییان ما برای گرفتن همین مجوزها مدت‌ها سرگردان می‌شوند.

وی گفت: افراد غیربومی، با رفتار و سبک زندگی خود، باعث تغییر فرهنگ و سادگی روستاهای گیلان می‌شوند و کار به‌جایی رسیده که برخی از فرزندان ما در روستاها، خدمتکار ویلاهای میلیاردی این افراد شده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد:گردشگرپذیر بودن گیلان ظرفیت بالایی در ایجاد شغل برای جوانان استان دارد و سالانه ۵۰ میلیون گردشگر وارد استان می‌شود که حضور این تعداد گردشگر در گیلان به‌جای ایجاد اشتغال در استان، باعث افزایش دلالی زمین شده‌ است.

 وی گفت: با توجه به رویکرد نظارتی دقیق نمایندگان مجلس یازدهم، ممانعت از تغییر کاربری و نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌های نظارتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 517132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha