مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: ۶ هزار شغل برای زنان استان طی سال ۹۸ ایجاد شده است.

زنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  فاطمه السادات حسینی گفت: طی این مدت اداره تعاون مبلغ ۹میلیارد تومان تسهیلات برای راه‌اندازی مشاغل خانگی هزینه کرده است. کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ۲ هزار و ۵۴۲ طرح بیش از ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات به بانوان سرپرست خانوار پرداخت کرده است.

وی اظهار کرد: مرکز رشد کسب و کار بانوان با همکاری پارک علم و فناوری و با رویکرد فناوری احداث شده که در این زمینه ۱۲ شرکت دانش‌بنیان ایجاد و ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار از معاونت علمی ریاست‌جمهوری دریافت شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: اداره کل بهزیستی نیز به هزار و ۱۲۳ نفر از بانوان این استان افزون بر ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات ارائه کرد.

حسینی گفت: ۷۲۰ نیروگاه خورشیدی نیز توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار در کرمان راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: سامانه سمابانو به صورت بازار الکترونیکی فعالیت می‌کند و در ایام شیوع کرونا بانوان کرمانی در تولید گان و ماسک مشارکت ۹۵ درصدی داشته‌اند. بانوان کرمانی در نرخ مشارکت اجتماعی زنان رتبه نخست کشور را دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افزود: دامنه فعالیت دفاتر امور بانوان گسترده است.  آنان جایگاه و نقش بسیار موثری در تربیت فرزندان، روانشناسی و آگاه‌سازی در مسائل مختلف دارند.

وی گفت: جامعه ما آن مقدار که به نقش مادران در مسائل تربیتی بها می‌دهد به نقش پدران در این عرصه اهمیت نمی‌دهد و  این یک خلا در خانواده است.

حسینی تصریح کرد: تشکیل اداره کل بانوان به دلیل جایگاه و اهمیت این قشر است بنابراین  دفاتر امور بانوان برای کمک و تسهیلگری در مسائل تربیتی، خانواده و زنان تشکیل شده تا برنامه‌های لازم را برای نیاز دختران و زنان تدارک ببینند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اظهار کرد: نیمی از جمعیت استان را زنان تشکیل می‌دهند که سرمایه اجتماعی عظیمی است و باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 517125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha