مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت: با حذف قبوض کاغذی، ۳ هزار مامور آزاد شد که هیچ کدام از آنها اخراج و تعدیل نشد، همه نیروهای آزاد شده در مکان‌های دیگر برای افزایش بهره‌وری صنعت کار می‌کنند.  

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اکبر فرج‌نیا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۷۵ میلیارد تومان مطالبات استان از مشترکان در استان است، سال ۹۸ با وجود همه محدودیت‌ها، هیچ گونه خاموشی نداشتیم و حتی ۱۰۰ تا ۱۱۰ مگاوات در استان مدیریت برق هم انجام گرفت.  

وی اضافه کرد: سال گذشته مبلغی بالغ بر ۴/۵ میلیارد تومان بسته تشویقی به صنایع و بخش کشاورزی از لحاظ مدیریت مصرف اختصاص یافت که این بسته‌ها برای سال ۹۹ هم ادامه خواهد داشت.  

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: ۷۰۵ مگاوات سقف برای ما تعیین شده است، سقف پیش‌بینی شده در صورت عدم همراهی مردم در حدود ۷۶۰ مگاوات است از این‌رو باید مدیریت لازم را از امروز آغاز کنیم.  

وی به افزایش ۷ درصدی نرخ قیمت قبوض مصرف مشترکان در سال جاری اشاره کرد و متذکر شد: برای مشترکان پُر مصرف علاوه بر افزایش ۷ درصد یک افزایش ۱۶ درصدی نیز در قبض مصرف اعمال خواهد شد.  به دو هزار و ۶۰۰ روستا خدمات ارائه می‌دهیم.  

وی گفت: ایران در مصرف خانگی برق دو برابر میانگین جهانی مصرف دارد، در مصرف حمل و نقل رتبه ۸۶ را داریم.  

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان به حذف قبوض کاغذی، کاهش مصرف سوخت مایع، تعویض یک میلیون کولر فرسوده، خرید تجمیعی، اصلاح روشنایی معابر اشاره کرد و گفت: با این اقدامات کارهای بزرگی در انرژی برق انجام شد.  

وی افزود: اصلاح روشنایی متجر شد تا پیک بار را از شب به روز منتقل شود، عمر لامپ‌ها نیز بسیار افزایش یافته است.  

فرج‌نیا ابراز کرد: برای تامین بار در ۲۰۰ ساعت ماه‌های گرم به ۳۹۰۰ مگاوات انرژی نیاز داریم که برای این منظور نمی‌توان نیروگاه با هزینه‌های سنگین احداث کرد بلکه بهترین راه‌حل همان مدیریت است.  

وی افزود: با حذف قبوض کاغذی، سه هزار مامور آزاد شد که هیچ کدام از آنها اخراج و تعدیل نشد، همه نیروهای آزاد شده در مکان‌های دیگر برای افزایش بهره‌وری صنعت کار می‌کنند.  

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: صنعت برق از سال پیش استان را به ۵ قسمت نواحی تقسیم کرد و طرح خرید تجمیعی کالا و تجهیزات مورد نیاز پخش توزیع نیروی برق کشور اجرا کرد که منجر شد تا با سرشکنی هزینه‌ها، مبلغی در حدود ۵ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی شود.  

وی گفت: سال ۱۳۵۷ هر کیلووات برق ۲ ریال بود و الان ۷۲ تومان است در حالی که ۲ ریال سال ۵۷ معادل با ۲۳۷ تومان زمان فعلی است.  

کد خبر 517104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha