دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

کارشناس اداره کل پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های بررسی شده، وزش باد با سرعت ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت پدیده غالب طی سه روز آینده در استان است.  

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یاسر اشتاد، کارشناس اداره کل پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی دوشنبه ۱۲ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: سرعت وزش باد طی روز چهارشنبه ۱۴ خرداد بیشتر می‌شود ولی طی روزهای آینده بارش در استان نداریم.

وی اضافه کرد: طبق نقشه‌های پیش‌یابی احتمال ضعیف بارش‌های پراکنده در برخی نقاط شمالی استان وجود دارد.  

اشتاد درباره دمای هوای آذربایجان‌غربی نیز بیان کرد: روند افزایش دما از اواسط هفته شروع می‌شود و با شیب ملایمی تا آخر هفته جاری ادامه دارد.  

کارشناس اداره کل پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان تکاب با دمای ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین و پلدشت با ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود و دمای ارومیه نیز ۲۸ درجه سانتی‌گراد گزارش شد.  

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.  

پیرانشهر و سردشت جزو شهرهای پر بارش این استان با سالانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر بارندگی محسوب شده و بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.  

به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم منطقه گزارش‌های هواشناسی جزو اخبار بااهمیت برای ساکنان این استان است چرا که تمامی فعالیت‌های کشاورزی را از کاشت داشت و برداشت براساس آن برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.  

کد خبر 517044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha