مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: کرونا ۱۴۰ میلیارد ریال خسارت به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان وارد کرده است.

وزارت ارشاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عمران خودآموز افزود: پس از شیوع کرونا فعالیت‌های فرهنگی - هنری جزو اولین فعالیت‌های عمومی و اجتماعی بودند که به دلیل وجه تجمعی بودن تعطیل و صنوف فرهنگی - هنری متحمل ضرر شدند.

وی ادامه داد: نخستین اقدام در حمایت از اهالی فرهنگ و هنر رایزنی برای بخشش اجاره فضاهای فرهنگی متعلق به فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که به بخش خصوصی واگذار شده بودند.

خودآموز گفت: فضاهایی نظیر سینماهای ایوان، آبدانان و ایلام و سایر فضاهای فرهنگی که به دولت اجاره می‌پرداختند برای بخشودگی اجاره آنها مکاتبه با وزارت ارشاد انجام شد که در سطح‌ کشور تجمیع و از سوی هیات دولت به وزارت ارشاد اختیار امهال یا بخشش داده شد.

به گفته وی هنرمندان در ۳ رسته هنری، فرهنگی و رسانه‌ای که بر اثر کرونا متضرر شده بودند در ۲ قالب شامل برنامه‌های تدارک‌دیده که امکان اجرای آن وجود نداشت و همچنین هزینه فرصت‌های از دست رفته (عدم‌النفع) خسارت بر آنها برآورد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: مبلغ خسارت ۱۴۰ میلیارد ریالی اهالی فرهنگی، هنر و رسانه استان به وزارت ارشاد اعلام و همراه با خسارت سایر استان‌ها تقدیم هیات دولت شده است.

خودآموز گفت: دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت ارشاد سامانه‌ای معرفی کرده است تا صنوف بخش‌های مختلف ضرر و زیان خود بر اثر کرونا را در آن ثبت کنند.

وی اظهار کرد: بعد از ثبت اطلاعات و در مرحله بعدی انجام پالایش، این اطلاعات در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار خواهد گرفت.

۲۰۰ خبرنگار و هزار هنرمند در استان ایلام فعالیت می‌کنند که از این شمار ۸۰۰ نفر عضو صندوق حمایت از هنرمندان هستند.

کد خبر 517028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha