دبیر ستاد زکات ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: پرداخت زکات گندم در این شهرستان در مقایسه با سال ۹۸، ٣ برابر یا ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی تراقویی دوشنبه ۱۲ خرداد بیان کرد: گندمکاران این شهرستان تاکنون بیش‌از ٢٧ تن غله به عنوان زکات تحویل کمیته امداد امام خمینی(ره) داده‌اند.

دبیر ستاد زکات ایرانشهر گفت: کشاورزان شهرستان ایرانشهر در سال۹۸، ١٢ تن غله به عنوان زکات به کمیته امداد امام خمینی(ره) تحویل دادند این در حالی است که در سال ۹۹ تاکنون بیش از ٢٧ تن گندم تحول شده است.

این مسئول افزود: کشاورزان که این روزها مشغول برداشت دانه‌های طلایی گندم هستند زکات این محصول را نیز به شکرانه نعمت‌های الهی پرداخت می‌کنند. زکات جمع‌آوری شده در بخش‌های عام المنفعه هزینه می‌شود.

وی گفت: کشاورزان ایرانشهری در پرداخت زکات محصولات خود از جمله گندم در سیستان و بلوچستان پیشگام هستند.

تراقویی ادامه داد: زکات به محصولاتی چون خرما، جو و گندم تعلق می‌گیرد و تا مدتی دیگر شاهد برداشت خرما از نخلستان‌های این شهرستان هستیم و به طور قطع کشاورزان تلاشگر منطقه همچون سال‌های گذشته در این امر خداپسندانه شرکت خواهند کرد.

دبیر ستاد زکات ایرانشهر تصریح کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای شرکت در رزمایش و کمک مومنانه از سوی مسئولان و مردم، بی شک پرداخت زکات به موقع توسط کشاورزان و دامداران می‌تواند در اقتصاد خانواده‌های کم بضاعت و افرادی‌که به خصوص در ایام ویروس کرونا متضرر شده‌اند نقش مهمی ایفا کند.

کد خبر 516991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha