دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

کارشناس تولیدات امور دامی جهادکشاورزی نقده گفت: اصلی‌ترین و عمده‌ترین مشکل زنبورداران نبود بازار فروش مناسب برای فروش عسل است، ۸۰ درصد زنبورداران به دلیل نبود بازار فروش مناسب، محصول عسل تولیدی را انبار می‌کنند.  

عسل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، توحید اسماعیلی، کارشناس تولیدات امور دامی جهاد کشاورزی نقده در استان آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: آب و هوا و اقلیم شهرستان نقده برای پرورش زنبور عسل مستعد است و از لحاظ شهد و گرده بهترین شرایط برای زنبوران عسل دارد؛ به طوری که از نیمه فروردین تا آخر خرداد زنبورداران استان به این منطقه مهاجرت می‌کنند.  

وی افزود: بر اساس آمار دقیق، امسال تعداد ۱۶۴ زنبوردار با ۳۳ هزار کلنی در شهرستان نقده فعال هستند که علاوه بر ۱۶۴ فرصت شغلی مستقیم و ۸۰۰ فرصت شغلی غیر مستقیم، هر واحد زنبورداری ۵ فرصت شغلی نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است.  

وی اظهار کرد: در سال ۹۸ میزان تولید عسل در شهرستان نقده ۳۳۷ هزار تن بوده است، امسال با توجه به افزایش تعداد زنبورداران و تعداد کلنی‌ها و همچنین به دلیل آب و هوای مساعد در بهار امسال، پیش بینی می‌شود که در سال ۹۹ میزان تولید عسل در شهرستان نقده ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.  کارشناس تولیدات امور دامی جهاد کشاورزی نقده غیر فعال بودن اتحادیه زنبورداران را نیز یکی دیگر از مشکلات زنبورداران نقده عنوان کرد.  

کد خبر 516982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha