مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

گروه شهری: تهران بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک به حدود 11 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که هم اکنون تنها 6 هزار و 500 اتوبوس به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند.

این سخنان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بود که در مراسم ورود تاکسی‌های پروتون به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به اظهارات برخی مسئولان وزارت کشور ابراز شد.

به گزارش همشهری، مدیر کل هماهنگی حمل و نقل سازمان شهرداری‌های کشور پیش‌تر اعلام کرده بود که بر اساس آمار این سازمان، برخی شهرها مانند تهران دیگر نیازی به اتوبوس برای سامانه حمل و نقل عمومی ندارند.

هاشمی تشکری در این مراسم گفت: متاسفانه هر از گاهی نظرهای غیر کارشناسی می‌شنویم و به نظر می‌رسد عده‌ای یک شب خواب نما می‌شوند و اعداد و ارقام فعالیت‌ها را کم می‌کنند، اما مبنای کار ما تنها مطالعات جامع ترافیک خواهد بود.

ورود 100  دستگاه پروتون به تاکسیرانی

به گزارش مهر دیروز با اضافه شدن یک صد دستگاه تاکسی پروتون به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران راه ورود این وسیله نقلیه عمومی جدید به شهر تا میزان 5 هزار دستگاه باز شد.
براین اساس تعداد تاکسی‌های پروتون تا پایان شهریور به هزار و تا پایان سال به 5 هزار دستگاه خواهد رسید.به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک  از این پس براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران توسعه کیفی ناوگان در دستور کار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت.

تشکری هاشمی به مناسبت ورود یک صد دستگاه تاکسی پروتون به شهر تهران افزود: با وجود اینکه این تاکسی‌ها بیش از 4 برابر برخی از تاکسی‌های کنونی قیمت دارند، اما نرخ کرایه آن‌ها دقیقا مطابق با نرخ‌های مصوب شورای اسلامی شهر تهران و براساس تاکسی‌متر خواهد بود؛ ضمن اینکه پرینت کرایه به مسافران داده می‌شود تا اگر راننده‌ای کرایه بیشتری دریافت کرد با آن برخورد شود.

بنا براین گزارش این تاکسی به صورت ایستگاهی در فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری و راه آهن، تاکسی‌های خطی (مشخص بودن مبدا و مقصد) و تاکسی بیسیم در تمام سطح شهر مجاز به فعالیت خواهند بود.هم اکنون در شهر تهران 80 هزار تاکسی خطی، گردشی و مسافربر شخصی ساماندهی شده وجود دارد و 90 تا 100 هزار دستگاه خودرو نیز در قالب آژانس فعالیت می‌کنند.

معاون شهردار تهران در مورد اینکه چرا هنوز برچسب نرخ جدید کرایه تاکسی‌ها نصب نشده، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نرخ‌های مصوب در شورای شهر مورد اعتراض فرمانداری قرار گرفت و بارها مسیر فرمانداری و شورای شهر را طی کرد به همین دلیل تاخیر زیادی در اجرای نرخ‌های جدید ایجاد شد اما به هر حال  طی 20روز آینده تمام تاکسی‌ها دارای برچسب تعیین قیمت خواهند شد.

کد خبر 51694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز