رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان از وقوع ۴ مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی طی یک روز در همدان خبر داد.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  مهر، محمدرضا بیاناتی اظهار کرد: طبق اعلام مرکز کنترل و فرماندهی عملیات، ۶ عملیات اطفای حریق و ۹ عملیات امداد و نجات حاصل تلاش فرشتگان نجات همدان در روز شنبه ۱۰ خرداد بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان گفت: شهروندان همدانی شنبه ۱۰ خرداد ۴۴۷ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته‌اند که از این تعداد ۱۵ مورد منجر به عملیات شده است.

بیاناتی گفت: ۱۳ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرارشده است، یکی از اموری که به‌صورت جدی موردتوجه قرار دارد ارائه مشاوره و راهنمایی به شهروندان در هنگام حوادث است به‌نحوی‌که مردم بتوانند هم ازلحاظ روانی خود و دیگران را با کنترل سطح استرس مدیریت کنند و هم بتوانند تا هنگام رسیدن نیروهای امدادی اقدامات اولیه امدادی را انجام دهند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان افزود: تماس‌های برقرارشده با سامانه ۱۲۵ همدان علاوه بر مواردی که منجر به عملیات و مشاوره شده شامل ۵۰ تماس اشتباه بوده و متأسفانه ۳۶۹ مورد از تماس‌ها نیز ایجاد مزاحمت بوده است.

بیاناتی اضافه کرد: عملیات انجام‌شده در این مدت ۶ مورد آتش‌سوزی شامل واژگونی و نشت سوخت خودرو در میدان صداوسیما، حریق سطل زباله در خیابان پاستور و ۴ مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی در بلوار زینبیه، چیت‌سازیان، حیدره و قاسم‌آباد بوده است.

وی گفت: همچنین ۹ مورد عملیات امداد و نجات شامل ۲ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور در شهرک فرهنگیان و خیابان مهدیه، نجات افراد محبوس شده در منزل در بلوار شاه‌حسینی، ۲ مورد نجات حیوانات در بلوار بعثت، ۳ مورد مهار حیوانات در چشین، شهید زمانی و اعتمادیِ و شکسته شدن علمک گاز در شهرک مدنی بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان عنوان کرد: تعداد ۵ نفر نجات‌یافته طی این عملیات گزارش‌شده است.

کد خبر 516810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha