برخی از اماکن گردشگری یزد پس از ماه‌ها تعطیلی، با مصوبه ستاد استانی پیشگیری از کرونا، بازگشایی شد.

موزه علوم طبیعی بهاباد یزد

به گزارش همشهری‌آنلاین، مدیر موزه‌های استان در گفت‌وگو با ایسنا از بازگشایی مسجد جامع کبیر به عنوان یکی از شاخص‌ترین ابنیه تاریخی یزد خبر داد و اظهار کرد: این بنای تاریخی و شاهکار معماری که یکی از باشکوه‌ترین و پرطرفداراترین ابنیه تاریخی یزد در دل بافت جهانی این شهر است، پس از حدود سه ماه تعطیلی به دلیل کرونا به روی گردشگران بازگشایی شد.

الهه خاکباز الوندیان افزود: علاوه بر این بنای تاریخی که مورد استقبال چشمگیر گردشگران نیز قرار دارد، خانه لاری‌ها، زندان اسکندر، موزه آینه و روشنایی، موزه زیلو، باغ پهلوان‌پور، باغ دولت آباد، نارین قلعه میبد، آتشکده، دخمه، موزه زیلو  خودروهای کلاسیک و همچنین موزه تاریخ و فرهنگ بهاباد به روی گردشگران بازگشایی شدند.

وی ادامه داد: هر کدام از بناها، تاسیسات و جاذبه‌های گردشگری استان می‌توانند پس از رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند.

خاکباز بیان کرد: از بازدیدهای گروهی از اماکن تاریخی به خصوص موزه‌ها جلوگیری می‌شود. تعداد گروه‌ها ترجیحاً باید کمتر از شش نفر باشد. علاوه بر این بلیت اماکن تاریخی و موزه‌ها باید به صورت الکترونیکی فروخته شود.

مدیر موزه‌های استان یزد گفت: بازدید از همه بخش‌های برخی موزه‌ها و اماکن تاریخی اماکن پذیر نیست، ضمن این که باید همه افراد در بازدید از این ابنیه از دستکش و ماسک استفاده کنند.

وی تاکید کرد: از ورود افرادی که نسبت به رعایت قوانین بهداشتی کوتاهی می‌کنند، جلوگیری می‌شود.

کد خبر 516760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha