مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی قم گفت: با اجرای طرح‌های متنوع آموزشی و ترویجی، حضور زنان روستایی قم در فعالیت‌های کشاورزی گسترش می‌یابد.

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا حاجی‌رضا یکشنبه ۱۱ خرداد بیان کرد: در همین زمینه سال ۹۸ طرح آموزش و ترویج تغذیه سالم در میان زنان روستایی استان با هدف ارتقا سطح سلامت و اقتصاد خانواده در قم برگزار شد و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: احیای نقش زنان به عنوان تامین کننده سلامت اعضای خانواده، افزایش روحیه مشارکت و انگیزه فعالیت بیشتر در میان زنان روستایی و کمک به اقتصاد خانواده‌های روستایی از جمله مهم‌ترین اهداف طرح ‌های آموزشی و ترویجی در میان زنان روستایی استان است.

این مسئول ادامه داد: زنان روستایی نقش مهمی در تامین امنیت غذایی اعضای خانواده برعهده دارند، ‌ بنابراین هرچه آنان بیشتر با اصول کشاورزی و تغذیه صحیح آشنا باشند می‌توانند با هزینه کمتر نیازهای افراد مختلف خانواده را تامین کنند و این کمک بزرگی به اقتصاد این نهاد اجتماعی است.

حاجی‌رضا گفت: از طرف دیگر زنان بخش مهمی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان را تشکیل می‌دهند که حمایت از آنان موجب‌ حفظ تولید و اشتغال در مناطق روستایی و عامل جلوگیری کننده از مهاجرت خانواده‌ها از روستا به شهر است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم افزود:‌ در همین رابطه ۲۶ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی با عضویت ۹۰۰ تن درقم فعالیت می‌کند و امکان خوبی برای گسترش حضور زنان روستایی استان در حوزه کشاورزی از این طریق فراهم شده است.

کد خبر 516743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha