مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

تفاهم‌نامه اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان در یزد در یک تعامل و همکاری مشترک بین دادگستری استان، اداره کل ثبت اسناد و املاک، کانون سردفتران، شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی استان، امضا و اجرایی شد.

ثبت سند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، رئیس کل دادگستری استان در نشستی که به همین منظور برگزار شد، اظهار کرد: اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان، نقش به‌سزایی در پیشگیری از وقوع جرم و ارتقای بهداشت حقوقی در جامعه دارد.

غلامعلی دهشیری گفت: با اجرای این تفاهم‌نامه، جرائمی همچون کلاهبرداری، فروش مال غیر، معامله معارض، پولشویی، خیانت در امانت، جعل، استفاده از سند مجعول در زمینه فروش و معاملات و پیش فروش و پیش خرید به حداقل خواهد رسید.

وی، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و دعاوی مربوطه، کاهش اطاله دادرسی، شفاف‌سازی روابط حقوقی اشخاص، امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت اقتصادی، روانی و اخلاقی مردم را از مزایای این طرح عنوان کرد.

دهشیری ادامه داد: الزام به ثبت قرارداد پیش‌فروش در دفاتر اسناد رسمی و تعیین مجازات حبس برای فروشندگانی که سند رسمی در فروش ساختمان تنظیم نکنند با ضمانت اجرایی مواد ۴۶ و ۴۷ قانون ثبت اسناد و املاک و جرم‌انگاری اسناد عادی بدون اعتبار که توسط شورای نگهبان نیز تایید شده است، از دیگر موارد الزام‌آور این طرح است.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: سند رسمی موجب تثبیت روابط اجتماعی، اقتصادی و مدنی افراد در جامعه است.

وی افزود: در اجرای این تفاهم‌نامه، بنگاه‌های املاک حق تنظیم قولنامه را ندارند و فقط می‌توانند به عنوان واسطه و دلال معامله املاک ایفای نقش کنند.

دهشیری ادامه داد: مردم باید برای تضمین سرمایه‌گذاری خود تاکید بر تنظیم سند رسمی در مبادی قانونی داشته باشند، زیرا اسناد عادی، اسنادی محکمه‌پسند و متقن برای دادگاه در رسیدگی دعاوی حقوقی نیست و تبعات استفاده از اسناد عادی در دعاوی مستقیم به خود مردم برمی‌گردد.

کد خبر 516729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha