فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری باند کلاهبرداری میلیاردی توسط پلیس فتا در استان خبر داد.  

سرقت اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار مسعود خرم نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در این خصوص اظهارکرد: کارشناسان پلیس فتا استان در راستای برخورد با عوامل ناامن کننده فضای مجازی با حضور نامحسوس در لایه‌های مختلف این فضا و انجام اقدامات ویژه فنی و اطلاعاتی سایبری موفق به شناسایی یک باند کلاهبردار در فضای مجازی در سطح استان شدند.  

وی ادامه داد: این باند حرفه‌ای با تشکیل یک تیم ۷ نفره به درج ۴۷۵ مورد آگهی‌های صوری فروش لوازم و قطعات خودرو با قیمت‌های فریبنده در نرم افزارهای فروش اجناس دست دوم اقدام کرده و پس از اخذ وجه با خاموش ‌کردن سیم کارت و حذف آگهی مجدد به کار خود ادامه می‌دادند.  

سردار خرم نیا اضافه کرد: در این رابطه با توجه به اهمیت پرونده موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت و کارشناسان این پلیس با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی موفق به دستگیری اعضای این باند شدند.  

وی گفت: در این عملیات پلیس موفق به کشف ۱۱ دستگاه گوشی تلفن، یک دستگاه لپ تاپ، ۲۳ عدد کارت بانکی به اسامی مختلف، تعداد ۵۱ عدد سیم کارت اپراتورهای مخابراتی و ۹۵ برگ رسیدهای جعلی ارسال کالا شدند.  

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: از متهمان یک میلیارد ریال وجه نقد کشف و مشخص شد از تعداد ۴۰۰ نفر به میزان ۴ میلیارد ریال در سطح کشور کلاهبرداری  انجام شده  است.  

وی گفت: در این رابطه هفت کلاهبردار دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، تحویل مراجع قضایی شدند از شهروندان که در این خصوص متضرر شده‌اند درخواست می‌کنیم برای پیگیری موضوع با در دست داشتن مدارک مربوطه به پلیس فتا استان مراجعه کنند.  

کد خبر 516726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha