مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: معتادان بهبود یافته به شرط ۱۲ماه پاکی وام اشتغال دریافت می‌کنند.

ترک اعتیاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اعطای تسهیلات خود اشتغالی به معتادان بهبود یافته خبرداد و گفت: این تسهیلات به افرادی اختصاص می‌یابد که حداقل ۱۲ماه دوره پاکی داشته و اطلاعات آن‌ها در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت‌شده و تحت پوشش بهزیستی باشند.

وارثی افزود: این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است که به صورت قرض‌الحسنه و با سود ۲ تا ۴ درصد و از محل اشتغال بند ب تبصره ۱۶ تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود، همچنین باید متقاضیان این وام، دوره آماده‌سازی شغلی را گذرانده باشند.

به گفته وارثی، این وام به شکل مستقیم به معتادان پرداخت نخواهد شد و پس از تشکیل پرونده در اختیار کارفرمایان قرار خواهد گرفت.

او خاطرنشان کرد: پارسال ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۸ معتاد بهبود یافته با سابقه ۱۲ ماه پاکی را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند.

وارثی مشکل اصلی مددجویان در عدم دریافت تسهیلات را نداشتن ضامن معتبر عنوان کرد و گفت: در این زمینه با بانک‌ها رایزنی‌هایی انجام شده است که روند پرداخت تسهیلات به مددجویان آسان‌تر انجام شود.

او گفت: بهزیستی به کارفرمایانی هم که تا سقف ۵ نفر از معتادان را به کار بگیرند وام پرداخت می‌کند، این وام تا سقف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (برای ۵ نفر) به کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته دارای شرایط اشتغال را به کار می‌گیرند، پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی افزود: در حال حاضر ۲۹مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان قزوین فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۹ مرکز اقامتی، ۱ مرکز سرپایی و ۱ مرکز تی سی. ۴ مرکز کاهش گذری آسیب و ۳ مرکز شلتر (سرپناه) و یک مرکز باشگاه مثبت در حال ارائه خدمات درمانی به معتادان است.

کد خبر 516723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha