دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه‌ترین کتاب سیدمرتصی مردیها با عنوان در دفاع از سیاست از سوی نشر نی به بازار کتاب عرضه شده است

به گزارش همشهری آنلاین وی در این کتاب که به نوعی می‌توان آن را ادامه کتاب قبلی‌اش،«نقد فکر سیاسی» به شمار آورد که در آن برخی از مقالات وی در موضوع لیبرالیسم انتقادی آورده شده است.

در مقدمه کتاب، مردی ها اشاره کرده است که این مقالات را در سال های اخیر نوشته و مخرج مشترک آنها روایتی از لیبرالیسم است که شاید بتوان آن را لیبرالیسم انتقادی نامید؛ و منظور لیبرالیسمی‌ است که از هابز و لاک و جفرسون تا نوزیک و فوکویاما و رورتی، این مجموعه غنی و متحول را یک جا در برمی‌گیرد و شمول انعطاف و اصلاح آن البته مانع حفظ هویت محوری نبوده است.

به گزارش همشهری آنلاین برخی از این مقالات پیش از این در برخی از نشریات منتشر شده بود که در این کتاب غالب آنها با تفضیل و ترکیب و با پردازش و ویرایش متفاوت عرضه شده اند.

در کتاب مقالاتی چون: در دفاع از سیاست، در دفاع از قدرت، در دفاع از دولت، در دفاع از فرد، در دفاع از تغییر طبیعت، در دفاع از مهاجرت ونقدمیهن، در نقد آزادی، در نقد مشروطه، در نقد فلسفه  و در نقد عشق.

مردیها پیش از این رمان«در شعله های آب» را نوشت که به عنوان رمان برتر جشنواره دفاع مقدس انتخاب شد و سپس کتاب های دفاع از عقلانیت(انتشارات نقش ونگار)، فضیلت عدم قطعیت (انتشارات طرح نو)،فلسفه علوم اجتماعی و ترجمه کتابی از پیر بوردیو را انجام و انتشار داده بود.

ویژگی اصلی نوشته‌های مردیها نگاه از منظری متفاوت به پدیده‌هاست. وی دکترای فلسفه علوم اجتماعی را از فرانسه اخذ کرده است.

کتاب «در دفاع از سیاست» در 276 صفحه با قیمت 4 هزار تومان از سوی نشر نی عرضه عمومی شده است. [نشر نی و ارائه ویراست تازه‌ای از جامعه شناسی گیدنز]

کد خبر 51672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز