مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان از تکمیل زیرساخت‌های گردشگری باغ شاهزاده ماهان خبر داد.

باغ شاهزاده کرمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فوزیه فرحبخش گفت: ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری باغ شاهزاده ماهان از برنامه‌های اصلی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بوده است.

وی افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن باغ شاهزاده ماهان ساخت ۲۰ سرویس بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در محل این باغ به پایان رسیده است و هم اکنون در مرحله راه‌اندازی دستگاه سپتیک فاضلاب با اعتباری برابر با ۲ میلیارد ریال هستیم.

فرحبخش اظهار کرد: طرح مذکور در خارج از باغ ثبت جهانی شاهزاده اجرا شد. این اقدام به‌منظور رفاه بیشتر بازدیدکنندگان و گردشگران که از این باغ دیدن می‌کنند، انجام‌شده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ شاهزاده ماهان گفت: ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی استاندارد در اماکن تاریخی و گردشگری از اولویت‌های این اداره کل است. در خصوص نوسازی و ساخت زیرساخت‌های بهداشتی و فرهنگی در اماکن گردشگری می‌توان از قابلیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری استفاده کرد.

فرحبخش بیان کرد: طرح ساخت سرویس‌های بهداشتی مذکور با پیگیرهای پایگاه ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان اجرا شده است و به زودی شاهد برنامه‌های دیگری از سوی این پایگاه خواهیم بود.

وی افزود: باغ شاهزاده ماهان یکی از ۹ باغ ایرانی است که در تیرماه سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید و اطلاعات این باغ از طرف یونسکو به ۳۵ زبان ترجمه و در نقشه گردشگری قرار گرفته است.

کد خبر 516692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha