همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه بر رسیدگی قضایی سریع به پرونده متهمان حادثه انفجار شیراز تاکید کرد گفت: با رسیدگی سریع به این پرونده، عوامل آن به سزای اعمال خود می‌رسند.

به گزارش مهر ، آیت‌الله هاشمی شاهرودی دوشنبه (23 اردیبهشت) درجلسه مسئولان عالی قضایی از تلاش مسئولان اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی کشور در شناسایی و دستگیری عوامل انفجار در شیراز تشکر و قدردانی کرد و گفت: این پرونده با سرعت و دقت رسیدگی و عوامل وابسته به استکبار که دراین جریان علیه مردم بی‌دفاع اقدام کرده بودند، مجازات خود را خواهند دید.

وی با اشاره به آشکار شدن وابستگی این گروه تروریستی با آمریکا و سلطنت طلبان خارج از کشور گفت: این اقدام مذبوحانه بار دیگر دشمنی و کینه آمریکا و سرسپردگان او را با نظام جمهوری اسلامی ایران و حمایت رژیم آمریکا از تروریسم را برای تمام مردم جهان آشکار کرد.

وی افزود: این لطف الهی و هوشیاری دستگاههای امنیتی کشور بود که عوامل این گروه تروریستی در سریعترین زمان شناسایی و رسوا شوند تا از این طریق بار دیگر چهره واقعی متظاهران به دفاع  از حقوق بشر که حمایت از تروریسم را بر خلاف  شعارهای فریبنده و کاذب، سرلوحه کار خود قرار داده اند بر همگان آشکار شود.

رئیس قوه قضائیه بر رسیدگی قضایی سریع به این پرونده تاکید کرد و گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده جهانیان باید از نقش رژیم صهیونیستی و آمریکا در مدیریت و حمایت از این قبیل ترورهای کور علیه مردم بی‌گناه در کشورهای مختلف و به ویژه در کشور عزیزمان آگاه شوند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی همچنین در این جلسه با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، خواستار توجه بیشتر به پرستاران و تلاش برای حل مشکلات آنان شد.

در ادامه جلسه مسئولان عالی قضایی مواد 8، 9 و 10 قانون مجازات اسلامی در بخش رسیدگی به جرایم علیه امنیت ملی بررسی و به تصویب رسید.

متن کامل این مواد بدین شرح است:

ماده 8: چنانچه مامورین دولتی که مسئول امور حفاظتی و اطلاعاتی سری می‌باشند و به آنها آموزش لازم داده شده است در اثر بی‌مبالاتی یا بی‌احتیاطی یا عدم رعایت نظامات مربوطه موجب افشا یا فقدان یا از بین رفتن اطلاعات شوند یا توسط عوامل دشمن یا بیگانه تخلیه اطلاعاتی شوند، به جزای نقدی از ده میلیون تا پنجاه میلیون ریال و انفصال موقت از شش ماه تا دو سال از خدمات دولتی محکوم می شوند.

ماده 9: هر یک از کارکنان دستگاههای اجرایی یا وابسته به آن که حسب وظیفه مامور حفظ اطلاعات سری تا محرمانه بوده یا حسب  وظیفه  اطلاعات مزبور در اختیار او بوده و آنها را با علم و عمد و بر خلاف مقررات انتشار داده یا افشا نماید. یا خارج از حدود وظایف در اختیار دیگران قرار دهد یا به هر نحو دیگران را به مفاد آنها آگاه کند، در مورد اطلاعات سری به حبس از یک تا پنج سال و انفصال دائم از خدمات دولتی و در مورد اطلاعات محرمانه به حبس از سه ماه و یک روز تا یک سال و انفصال موقت از یک تا پنج سال از خدمات دولتی محکوم خواهد شد.

ماده 10: هر کس اطلاعات طبقه‌بندی شده را به غیر از مواردی که از جاسوس دریافت یا از طریق جاسوسی تحصیل کرده باشد، با علم به سری یا محرمانه بودن آنها انتشار دهد یا افشا نماید، به نحوی که به امنیت ملی آسیب وارد کند، به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

تبصره: تعقیب کیفری جرایم موضوع این ماده و ماده قبل منوط به کسب نظر وزارتخانه یا موسسه یا سازمانی است که اسناد آن منتشر یا افشا شده است.

کد خبر 51664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز