مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: ماهیگیری و شنا در دریاچه پشت سدها و سازه‌های آبی استان به خاطر مخاطرات مختلف ممنوع است.

شنا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج حیدریان روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت با اشاره به آغاز گرمای هوا افزود: در این فصل با وجود  اطلاع‌رسانی‌های قبلی، شاهد آن هستیم که افراد زیادی بدون توجه به هشدارها و اخطارهای پیشین در مکان‌های ممنوعه تردد و یا شنا می‌کنند و دچار حادثه می‌شوند.

وی با اشاره به بازدید شهروندان از تاسیسات آبی استان سمنان، گفت: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی و شرایط رسوبی کف مخازن، خطرات جدی را برای ترددکنندگان، شناگران و ماهیگیران به همراه دارد و شهروندان باید به این مسایل توجه داشته باشند.

حیدریان با اشاره به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها خاطرنشان کرد: افرادی که در این مخازن به شنا می‌پردازند باید آگاه باشند که تغییرات ناگهانی دما باعث گرفتگی عضلات و در نتیجه از دست رفتن تعادل هنگام شنا کردن می‌شود. 

وی ادامه داد: سطح آب سدها و مخازن شفاف به نظر می رسد و وجود جریان‌های زیرسطحی باعث کدرشدن و در نتیجه کاهش دید می‌شود و ممکن است در اثر برخورد با تأسیسات و درختچه‌های کف مخزن شناگران جان خود را از دست بدهند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان با اشاره به نصب تابلوهای هشداردهنده در حاشیه مخازن سدها، بندهای انحرافی و تأسیسات تغذیه مصنوعی استان اظهار امیدواری کرد: با همکاری خانواده‌ها و آگاهی‌بخشی به ویژه به جوانان از خطرات ناشی از شنا و سایر تفریحات، مکان‌های ممنوعه را ایمن ساخته و شرایطی به وجود آید تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

کد خبر 516589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha