مدیرکل پست استان مرکزی از افزایش ۴۵ درصدی توزیع مرسولات وارده و صادره از استان مرکزی خبر داد و گفت: روزانه حدود چهار هزار مرسوله به استان وارد و به همین میزان نیز مرسوله از استان خارج شده است.

پست

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا عباسی اظهار کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا، پست یکی از پرترافیک‌ترین ادارات بود که در کنار سایر نهادهای درگیر از جمله مدافعان سلامت و تیم شبکه بهداشت، نقش مهمی را در تکمیل زنجیره امدادرسانی و کاهش ترددهای غیرضروری و پویش در خواندن ماندن ایفا کرده است.

وی افزود: در این مدت این اداره هیچ تعطیلی به جز روز اول فروردین و ۱۳ فروردین نداشته است. از زمان شیوع این ویروس، جلساتی برگزار و آموزش‌های لازم در راستای مصون بودن پستچی‌ها و دیگر پرسنل از بیماری ارائه شد.

مدیرکل پست استان مرکزی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در این مدت گفت: ضدعفونی بسته‌ها و ضدعفونی محیط کار طی دو نوبت از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این راستا بوده که در این جهت به جز دو مورد سطحی، با توجه به حجم ترافیک بالای کار هیچ مورد ابتلا از مجموعه پست به کرونا وجود نداشته است.

عباسی پست را یکی از ادارات فراموش شده در این ایام دانست که کمتر مورد توجه سازمان‌ها و نهادهای دیگر بوده و اضافه کرد: پست به صورت شبانه‌روزی در سه شیفت کاری خدمات لازم را ارائه کرده و چهار مرحله عملیات پستی اعم از قبول، جمع‌آوری، آماده‌سازی و توزیع را به صورت روزانه و بدون وقفه انجام داده و هیچ مشکلی در جمع‌آوری یا توزیع و ارسال مرسولات پیش نیامده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پست یکی از پهناورترین شبکه‌های ارتباطی کشور است که در تمام نقاط روستایی ارائه خدمت می‌کند، به واسطه دفاتر روستایی و نمایندگی‌ها، تمام مبادلات در تمامی روستاها به صورت یک روز در میان طبق روال انجام و تمامی مبادلات شهرستانی نیز به موقع انجام شد.

مدیرکل پست استان مرکزی اضافه کرد: دورکاری و کاهش ساعت کار اداری که از طرف استانداری اعلام شد، شامل حال کارکنان پست نشد چراکه استفاده مردم از خدمات پستی افزایش پیدا کرده بود که این نشانه اعتماد مردم به پست است که تامین مایحتاج خود را از طریق خرید اینترنتی انجام داده‌اند.

عباسی بیان کرد: با توجه به اینکه لازم بود مردم تامین بخشی از مایحتاج خود را از طریق خرید اینترنتی انجام دهند، ترافیک کاری پست استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۵ درصد افزایش داشت به طوری که روزانه حدود چهار هزار مرسوله از استان خارج و همچنین به همین میزان نیز مرسوله به استان وارد شده است.

وی اضافه کرد: ناوگان حمل و نقل با توجه به بالا بودن حجم کار تقویت شده و نیروهایی از بخش‌های ستادی کاسته و به بخش اجرا اضافه شد، همچنین تاکید بر این بود که کمترین مرسوله برگشتی به باجه معطله انجام شود و برای افرادی که امکان خروج از منزل به دلیل ارسال مرسوله را نداشتند پست این جمع‌آوری را بدون نقص انجام داده است.

مدیرکل پست استان مرکزی تصریح کرد: خرید اینترنتی نیز در این ایام به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت و برای فروشگاه‌هایی که محصولات خود را اینترنتی به فروش می‌گذاشتند پیک اختصاص پیدا کرد تا تاخیری در ارسال بسته از طریق فروشگاه و پست انجام نشود.

عباسی خریدهای اینترنتی را همچنان رو به افزایش دانست و گفت: بسیاری از مردم با اعتماد به پست به این نوع خرید عادت کرده و اکثر خریدهای خود را از این طریق انجام می‌دهند.

وی تعداد سیم‌کارت‌های دریافتی ویژه سرپرست خانوار به منظور دریافت وام یک میلیون تومانی را تاکنون ۲۲ هزار سیم‌کارت عنوان کرد و افزود: این سیم‌کارت از سه شبکه همراه اول، ایرانسل و رایتل بوده که تاکنون ۸۰ درصد آن توزیع و مابقی به دلیل ناقص بودن مشخصات و آدرس هنوز در باجه معطله مانده و افراد می‌توانند برای دریافت سیم‌کارت خود مراجعه کنند.

مدیرکل پست استان مرکزی گسترش و توسعه سرویس‌های الکترونیکی، همکاری با شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان را از برنامه‌های اولویت‌دار این مجموعه دانست و افزود: مردم استان مرکزی بیشتر خریدهای خود را از خارج استان انجام می‌دهند این در حالی است که این امکان و قابلیت در مجموعه استان وجود دارد که مردم مایحتاج خود را با هزینه کمتر از استان تهیه کنند به همین دلیل همکاری با پارک علم و فناوری استان و نهادهای حمایتی و ... آغاز شده تا با توجه به ظرفیت ایجاد شده در پست، شرکت‌ها بتوانند بدون هیچگونه هزینه و سرمایه‌گذاری با جذب بازار هدف از این زیرساخت در استان استفاده کنند.

کد خبر 516560
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha