یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع، زمین‌های کشاورزی، فضای سبز و باغ‌های شهرستان است و از شهروندان خواست نکات ایمنی را رعایت کنند. 

آتش سوزی باغ‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم شاد قوشچی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه در استان آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شدت بارش نزولات آسمانی در سال 98 در شهر ارومیه و رشد حجم انبوهی از گیاهان خودرسته در مراتع، باغ‌های و نیز شروع زود هنگام فصل گرما و افزایش آمار آتش‌سوزی باغ‌های، مراتع و فضای سبز از کلیه شهروندان تقاضا داریم نسبت به رعایت نکات ایمنی دقت داشته باشند. 

وی افزود: خوشبختانه تا به امروز آتش‌سوزی و حریق در مراتع و باغ‌های شهرستان گزارش نشده است اما شهروندان باید باتوجه به نزدیکی به فصل گرما از انباشته شدن شاخ و برگ ضایعات درختان در یک محل جلوگیری کنند. 

شاد قوشچی ادامه داد: شهروندان به هیچ عنوان برای از بین بردن ضایعات شاخ و برگ درختان در زمین‌های کشاورزی یا بایر و همینطور فضای سبز و باغ‌های، اقدام به آتش زدن آن‌ها نکنند چون در صورت شعله وری، حریق به سرعت گسترش و به دیگر ساختمان‌ها و منازل اطراف سرایت می‌کند و مهارآن بسیار سخت و زمان بر می‌شود. 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: همزمانی این ایام با تعطیلات تابستانی باعث شده است که بسیاری از شهروندان برای تفریح به اماکن تفریحی شهر در کنار شهر ارومیه و پارک جنگلی رفته و همین افزایش حضور شهروندان در صورت بی‌احتیاطی موجب آتش‌سوزی می‌شود. 

وی در توصیه نکات ایمنی به شهروندان متذکر شد و از همشهریان و مسافرین محترم درخواست داریم از روشن کردن آتش در فضای سبز و در کنار درختان خودداری کنند و همچنین از آتش بازی کودکان در طبیعت جلوگیری و از شکستن شاخه‌های درختان برای روشن کردن آتش خوداری کنند. 

شاد قوشچی تصریح کرد: به خاطر داشته باشید هنگام گردش و تفریح ته سیگار روشن و چوب نیم سوخته و سوختن ذغال داخل اجاق‌ها را پس از اتمام کاملا خاموش کرده و با اطمینان کامل آن را زیر خاک مدفون کنید. 

وی به خطر آتش‌سوزی به دلیل انداختن بطری‌های شیشه‌ای یا شیشه‌های شکسته در طبیعت اشاره کرد و گفت: انداختن شیشه در باغ، بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی باعث تمرکز نور خورشید بر روی خار و خاشاک خشک شده و شیشه مثل ذره بینی موجبات آتش‌سوزی را فراهم می‌کند. 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه عنوان کرد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده آتش‌سوزی با حفظ خونسردی سریعاً با شماره۱۲۵ تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند. 

کد خبر 516551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha