مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

آثار باستانی کشف‌شده از استان البرز با توجه به‌جای خالی موزه در این استان، در تهران نگهداری می‌شود.

آثار باستانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیش از استان شدن البرز و هنگامی‌که کرج از توابع تهران محسوب می‌شد، کلیه آثار باستانی کشف‌شده از این خطه مانند سفالینه‌های چند صدساله کشف‌شده از قبرستان کلام و... در موزه‌های استان تهران نگهداری می‌شدند اما پس از تصویب لایحه استان شدن البرز از سوی مجلس شورای اسلامی، انتظار می‌رفت این سرمایه‌های عظیم تاریخی به‌جای گاه اصلی خود یعنی البرز بازگردد.

اما نبود موزه در استان البرز و عدم تصویب بودجه‌ای ویژه برای احداث آن، مردم و گردشگران این استان را تا حدودی از لذت تماشای آثار نیاکان خود بازداشته ‌است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز با اشاره به این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: بازگرداندن آثار باستانی مکشوفه از البرز، نیازمند احداث موزه در این استان است.

فریدون محمدی بیان کرد: تاکنون بودجه‌ای به‌صورت ویژه برای احداث موزه در البرز در نظر گرفته نشده است تا حدودی توانسته‌ایم از بودجه‌های بازسازی بناهای تاریخی برای احداث موزه استفاده کنیم به‌طور مثال با مرمت کاخ سلیمانیه، از بخشی از فضای داخلی آن را به‌عنوان موزه نقاشی‌های قاجار استفاده کرده‌ایم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز افزود: موزه‌ها به دودسته باستان‌شناسی و مردم‌شناسی تقسیم می‌شوند، به‌منظور احداث موزه باستان‌شناسی و تکمیل پروژه موزه‌های مردم‌شناسی از وزارتخانه درخواست بودجه کرده‌ایم اما ازآنجاکه این بودجه، رقم قابل‌توجهی است تأمین آن به‌مرورزمان انجام می‌شود و ما ناچار به افتتاح فاز به فاز موزه‌ها هستیم.

او گفت: استانداری البرز از طرح تأمین بودجه استانی برای احداث موزه استقبال کرده است، به‌صورت عرفی تا زمانی که بودجه استانی تأمین نشود و استان بخشی از هزینه‌ها را نپذیرد؛ بودجه کشوری متوجه احداث موزه نخواهد بود.

محمدی گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری استانداری چند موزه را در سال ۹۹ به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 516528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha