مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

معاون مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: گرم شدن هوا در استان از شیوع بیماری زنگ گندم جلوگیری کرده است.

زنگ گندم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی بایگانه با اشاره به سطح زیر کشت گندم در استان همدان خاطرنشان کرد: از ۴۰۱ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم استان تاکنون در ۹۲ هزار هکتار با بیماری سن زدگی مبارزه شده است.

وی بیان کرد: کشت جو نیز در ۱۲۶ هزار هکتار از اراضی استان در حال انجام است که ۳۵ هزار هکتار از آن برای مبارزه با سن زدگی سم‌پاشی شده است تا پایان اردیبهشت ۹۹ حدود ۱۲۷ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو در استان برای مبارزه با بیماری سن سم‌پاشی شده‌اند.

بایگانه خاطرنشان کرد: روند مبارزه همچنان در استان ادامه خواهد داشت، در حال حاضر با توجه به بارش‌های خوب اخیر در استان و نامناسب بودن اراضی کشاورزی برای تردد ماشین‌آلات کشاورزی و ادوات سم‌پاشی از یک‌سو و تکمیل نشدن ریزش‌های سن مادر در مناطق مختلف استان از سوی دیگر، مبارزه به‌صورت مقطعی در حال انجام است.

وی اعلام کرد: پیش‌بینی تولید گندم سال ۹۹ در استان همدان حدود ۷۵۰ هزار تن خواهد بود، در خرید تضمینی نیز احتمال خرید حدوداً ۵۲۰ تا ۵۵۰ هزار تن داده‌شده اما اگر با استقبال خوب کشاورزان روبرو شویم این خرید تا ۶۰۰ هزار تن هم خواهد رسید اما برای پیش‌بینی میانگین چندساله را در نظر می‌گیریم.

معاون مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به خطر بیماری زنگ گندم گفت: بیماری زنگ گندم در استان همدان به‌صورت موردی بوده و تاکنون با اپیدمی این بیماری مواجه نشده‌ایم و موارد مشاهده‌شده را سم‌زدایی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بیماری زنگ گندم از جمله بیماری‌هایی است که به رطوبت زیاد و خنکی احتیاج دارد که گرم شدم هوا در استان از شیوع این افت جلوگیری کرده است.

بایگانه در پایان یادآور شد: هیچ موردی از ورود ملخ‌ها به مزارع استان گزارش نشده و همدان استانی عاری از هجوم ملخ‌ها است.

کد خبر 516502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha