یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

رئیس سازمان انتقال خون ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: اهدای خون در این شهرستان با توجه به شیوع ویروس کرونا کاهش حدود ۸۵ درصدی داشته است.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل میرکازهی یک‌شنبه ۱۱ خرداد افزود: ۷۶۰ بیمار تالاسمی در ایرانشهر چشم انتظار اهداکنندگان خون هستند.

وی بیان کرد: خون نیاز ضروری برای تمام افراد به ویژه بیماران است که در این میان مصدومان حوادث ترافیکی و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی دارند.

رئیس سازمان انتقال خون ایرانشهر گفت: امروزه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهرستان به صورت روزانه است. با شیوع ویروس کرونا اهدای خون نیز حدود ۸۵ درصد کاهش یافته است.

این مسئول افزود: ویروس کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و یک تصور غلط در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار دارد.

میرکازهی ادامه داد: افراد خیر و نوع دوست نباید در چنین شرایطی بیماران و نیازمندان به خون و انواع فرآورده‌های خونی را تنها گذاشته بلکه با مشارکت خود و مراجعه به مراکز انتقال خون باعث برطرف شدن نیاز بیمارستان‌ها و بیماران بویژه افراد مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطان شوند.

وی یادآور شد: بیماران تالاسمی بیشترین مصرف کنندگان مستمر خون بوده و نباید هیچ نگرانی در خصوص کیفیت و کمیت خون مورد نیاز این بیماران چه قبل از شیوع کرونا و چه پس از فروکش کردن این ویروس ایجاد شود.

کد خبر 516475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha