مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اردبیل گفت: در دو ماهه اول سال ۹۹، به علت حمایت‌های انجام شده از سرمایه گذاران و به علت عدم افزایش قیمت زمین، میزان زمین صنعتی واگذار شده به متقاضیان از ۱۰ هکتار سال ۹۸ به ۱۸ هکتار در سال ۹۹ افزایش یافته که از جهش۸۰ درصدی برخوردار بوده است. 

شهرک صنعتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد اهلی، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اردبیل اظهار کرد: تعداد واحدهای صنعتی تولید کننده لوازم بهداشتی مرتبط با مبارزه با ویروس کرونا از ۵ واحد به ۱۷ واحد تولیدی از قبیل تولید الکل، محصولات ضد عفونی کننده، ماسک ساده، چند لایه و  ان ۹۵، مواد شوینده، دستمال کاغذی، پد الکلی، ژل ضد عفونی کننده، لباس بیمارستانی، کلاه پزشکی و... افزایش یافت. 

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اردبیل اضافه کرد: دستگاه تولید کننده ماسک ان ۹۵، ماسک  ان ۹۵ و چند لایه، لباس بیمارستانی، کلاه پزشکی و سایر محصولات دانش بنیان زیرمجموعه پارک علم فناوری واحدهای صنعتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مشکل خاصی در تولید خود نداشته و در سال ۹۹ شاهد تعطیلی هیچ واحد تولیدی در استان نبودیم و این شرکت با رصد و پایش مرتب آمار تولید، هیچ گونه افتی در کاهش تولید نداشته است. 

وی گفت: در این شرایط اجتماعی و بحران کرونا برخی واحدهای صنعتی غذایی و دارویی با افزایش شیفت کاری و تغییر تولید، بر تنوع و ظرفیت محصولات خود نیز افزودند و علاوه بر تامین نیاز داخلی استان، محصولاتی نیز به سایر استان‌ها صادر شده است. 

اهلی بیان کرد: ثابت ماندن قیمت فروش حق بهره‌برداری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در ابتدای سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ امهال و انتقال بدهی واحدهای صنعتی به شرکت شهرک‌های صنعتی به بعد از آخرین سررسید آنها که اکثر این سررسیدهای منتقل شده در زمان بهره برداری واحد صنعتی پرداخت خواهد شد. 

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی اردبیل اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون تعداد ۳۹ متقاضی جدید سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی جذب و انعقاد قرارداد شده است که در مقایسه با آمار دو ماهه اول سال ۹۸ که تعداد ۱۱ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده بود، از جهش ۳.۵ برابری برخوردار است. 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت کلینیک‌های کسب و کار برای باز فعال سازی واحدهای صنعتی راکد، اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای بهسازی و تکمیل زیرساخت‌ها، واگذاری زمین به صورت نقد و اقساط و اعطای مشوقات ویژه برای سرمایه گذاران از قبیل بخشودگی پیش از موعد، کاهش پرداخت نقدی در قیمت زمین برای کارآفرینان و واحدهای صنعتی دانش بنیان و... از جمله اقدامات حمایتی در سال ۹۹ هستند. 

همچنین اجرای برنامه خوشه‌های صنعتی در استان، برگزاری دوره‌های آموزشی جامع و کارآمد برای واحدهای صنعتی، کمک به دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی مستعد و برگزاری رویدادهای استار آپی، برگزاری تورهای صنعتی و حمایت از حضور واحدهای صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، حمایت از جلب سرمایه‌گذاران خارجی در شهرک‌های صنعتی از دیگر اقدامات حمایتی در سال ۹۹ هستند. 

کد خبر 516467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha