مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: طرح هوشمندسازی مدارس روستایی با استفاده از فناوری ADSL و همکاری شرکت مخابرات منطقه سمنان اجرا و ۱۵۰ مدرسه روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شد.

فناوری اطلاعات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا- سیدیاسر حسن‌پور اظهارکرد: این طرح با توجه به بند دو ماده شصت و هفت برنامه ششم مبنی بر توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی و همچنین تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت آموزش و پرورش به‌منظور افزایش ضریب نفوذ اتصال اجرا شد.  

وی خاطرنشان کرد: اتصال ۱۵۰ مدرسه روستایی استان سمنان گامی مهم برای کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق محروم استان است.  

حسن پور ادامه داد: ارائه سرویس‌های مورد نیاز بقیه مدارس روستایی که قابلیت اتصال با فناوری ADSL را ندارند براساس برنامه زمان‌بندی شده و از طریق ظرفیت اپراتورهای همراه انجام خواهد شد و این طرح تا پایان مرداد ٩٩ ادامه خواهد داشت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، برنامه هوشمندسازی مدارس را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای تحقق دولت الکترونیک دانست و اظهار کرد: کاهش شکاف دیجیتالی و بهبود بسترهای ارتباطی در مناطق کمتر توسعه‌یافته روستایی در اولویت برنامه‌های وزارتخانه و این اداره کل در استان قرار دارد.

کد خبر 516465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha