مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: طرح هوشمندسازی مدارس روستایی با استفاده از فناوری ADSL و همکاری شرکت مخابرات منطقه سمنان اجرا و ۱۵۰ مدرسه روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شد.

فناوری اطلاعات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا- سیدیاسر حسن‌پور اظهارکرد: این طرح با توجه به بند دو ماده شصت و هفت برنامه ششم مبنی بر توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی و همچنین تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت آموزش و پرورش به‌منظور افزایش ضریب نفوذ اتصال اجرا شد.  

وی خاطرنشان کرد: اتصال ۱۵۰ مدرسه روستایی استان سمنان گامی مهم برای کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق محروم استان است.  

حسن پور ادامه داد: ارائه سرویس‌های مورد نیاز بقیه مدارس روستایی که قابلیت اتصال با فناوری ADSL را ندارند براساس برنامه زمان‌بندی شده و از طریق ظرفیت اپراتورهای همراه انجام خواهد شد و این طرح تا پایان مرداد ٩٩ ادامه خواهد داشت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، برنامه هوشمندسازی مدارس را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای تحقق دولت الکترونیک دانست و اظهار کرد: کاهش شکاف دیجیتالی و بهبود بسترهای ارتباطی در مناطق کمتر توسعه‌یافته روستایی در اولویت برنامه‌های وزارتخانه و این اداره کل در استان قرار دارد.

کد خبر 516465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha