رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از بازگشایی گنج‌نامه و تله‌کابین ابراز نگرانی کرد و گفت: فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن گردشگری رعایت نمی‌شود و این موضوع برای سلامتی مردم استان نگران‌کننده است.

گنجنامه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رشید حیدری مقدم  شنبه ۱۰ خرداد در ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: افزایش مسافران به همدان به‌ویژه در تعطیلات عید فطر و بازدید گردشگران از گنج‌نامه و تله‌کابین موجی از نگرانی برای افزایش انتقال ویروس کرونا به وجود آورده که مردم باید آن را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: در روزهای آینده نیز بی‌تردید با افزایش مسافران مواجه می‌شویم و باید راهکاری برای این مهم اندیشیده شود.

حیدری مقدم شاخص سرایت‌پذیری کرونا در همدان را ۹ دهم اعلام کرد و گفت: شانس همه‌گیری در استان شدت زیادی ندارد و باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی بتوانیم این رقم را حفظ کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان بیان کرد: مردم گمان می‌کنند بحران کرونا تمام‌شده، علاوه بر بی‌تفاوتی مردم در اماکن گردشگری، اداره‌ها، بانک‌ها و مراکز پرتجمع نیز طرح فاصله‌گذاری و پروتکل‌های اجتماعی کمرنگ شده که نیازمند رسیدگی است.

وی تأکید کرد: درصد پادتن موجود در بدن بهبودیافتگان استان کم است و همه‌گیری دوباره استان را زمین‌گیر می‌کند.

حیدری مقدم به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده درباره آزمون دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: امتحانات در هر گروه با ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان و در هرروز یک نوبت آزمون طبق دستورالعمل ابلاغ‌شده برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: ۵۸۹ نفر از شمار مبتلایان توسط غربالگری مراکز بهداشتی درمانی استان شناسایی‌شده و درمجموع ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در مراکز یادشده به این شیوه غربال‌شده‌اند.

 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه درباره آخرین وضعیت مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوتی ناشی از این ویروس گفت: تاکنون ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان‌باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۷۳۴ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا امروز ١٠ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ٢٨٢ بیمار جدید در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری و یک هزار و ٨۴٧ بیمار به‌صورت سرپایی خدمات‌رسانی شدند.

کد خبر 516381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha