مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: نیاز مسکن مردم در اولویت کاری ما قرار دارد و مردم لازم نیست برای خرید زمین یا مسکن عجله کنند.

مسکن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، محسن صادقیان در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اردکان افزود:  در حال حاضر، بازی خرید و فروش زمین و ملک بین بنگاه‌ها، نوعی بازارگرمی و به منظور افزایش قیمت است.

وی اظهار کرد: زمین مورد نیاز در طرح اقدام ملی مسکن تامین می‌شود، بنابراین مردم نباید فریب حباب زمین و مسکن را بخورند؛ در این طرح دولت موظف است برای افراد واجد شرایط، زمین برای تامین مسکن فراهم کند.  

صادقیان ادامه داد: دو اقدام برای کاهش قیمت زمین و مسکن در استان انجام شده و مردم لازم نیست برای خرید زمین یا مسکن عجله کنند، زیرا زمین برای افراد واجد شرایط  در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار گرفته است؛  همچنین در دومین قدم قرار است طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی در ماه‌های آینده عملیاتی شود که منجر به عرضه مسکن و کاهش اجاره‌بها و قیمت مسکن خواهد شد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در ادامه این نشست، توضیحات و راهکارهای لازم را در خصوص کمک به اجرای آسفالت معابر شهر اردکان و پیگیری اعتبار بازآفرینی و تعرفه‌های نظام مهندسی در شهرستان‌ها ارائه کرد.

 افزایش تعرفه نظام مهندسی در شهرهای استان به ویژه اردکان از جمله دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی این شهرستان بود که به منظور کاهش تخلفات ساخت‌وساز در این نشست مطرح شد.

در طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شامل ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر و ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده ساخته شود.

کد خبر 516360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha