استاندار تهران از تعیین تکلیف وضعیت حمل و نقل ریلی غرب استان تهران تا پایان خردادماه خبر داد.

مترو

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی افزود: با توجه به جمعیت بیش از ۱۲ میلیون و ۲۷۰ هزار نفری استان تهران بر مبنای سرشماری سال ۹۵ و همچنین حضور ۱۲ میلیون نفر در روز و ۹ میلیون نفر در شب در تهران به‌سبب انجام فعالیت‌های مختلف توسعه حمل و نقل ریلی امری ضروری است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برای صرفه‌جویی در وقت، ایمن بودن و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و همچنین جلوگیری از تصادفات جاده‌ای بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی در استان تهران ضرورت غیرقابل انکاری است.

محسنی بندپی گفت: یکی از اولویت‌های اساسی در غرب استان تهران توسعه حمل و نقل ریلی است که این مطالبه از سال ۸۶ مطرح و مطالعات آن آغاز شد و امروز نتایج مطالعات انجام شده ارائه می‌شود.

وی همچنین افزود: با توجه به محدود بودن اعتبارات داخلی، تأمین اعتبار حمل و نقل ریلی غرب استان از طریق جذب سرمایه‌گذار خارجی انجام می‌شود، به‌علاوه شهرداران مناطق این مسیر نسبت به آزادسازی مسیر اقدام می‌کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: شهرهای جدید نیز ۵۰ درصد هزینه‌های توسعه حمل و نقل ریلی غرب استان تهران را تقبل کرده‌اند، از این رو پیگیری‌ها انجام می‌شود تا وضعیت حمل و نقل ریلی غرب استان تهران تا پایان این ماه تعیین تکلیف شود.

کد خبر 516336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha