معاونت فرهنگی قوه قضاییه که با ارائه مشاوره، بازبینی و اصلاح آثار هنری و استفاده از ظرفیت نخبگان در سال‌های اخیر ارتباطی موثر با اهالی هنر و رسانه برقرار کرده بود، با تغییر ساختار دستگاه قضا به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم می‌پیوندد.

قوه قضاييه

به گزارش همشهری آنلاین، در حالی که پیش‌تر بحث ادغام معاونت‌های پیشگیری و فرهنگی قوه قضاییه مطرح شده بود اما امروز صحبت از پیوستن معاونت فرهنگی به یک معاونت دیگر در میان است. این در حالی است که معاونت فرهنگی در چند سال اخیر به شکل جدی و موثر وارد عرصه فرهنگ شده و توانسته بود با بهره‌گیری از توان نخبگانی جای خود را میان اهالی هنر و رسانه باز و راه‌های ارتباط با نهادهای صنفی فعال در این حوزه‌ها را گسترده‌تر کند.

در ماه‌های ابتدایی حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در قوه قضاییه و همزمان با تغییر برخی معاونان و روسای سازمان‌ها و معاونت‌ها، صحبت از ادغام برخی معاونت‌ها در دستگاه قضا به میان آمده بود. گفته می‌شد معاونت فرهنگی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ادغام می‌شود و مسئولیت معاونت تازه‌تاسیس را حجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی رئیس قوه قضاییه بر عهده می‌گیرد.

حالا یک سال از معرفی رئیس تازه دستگاه قضا می‌گذرد و تکلیف معاونت فرهنگی هنوز مشخص نشده است. هر چند گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که معاونت فرهنگی به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه می‌پیوندد و یک معاونت تازه با نام معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی شکل می‌گیرد.

تا چند روز دیگر ساختار تازه قوه قضاییه نهایی می‌شود اما انتظار می‌رود در این ساختار، بخش فرهنگی دستگاه قضا فعالیت‌های خود را در سطح گسترده‌تر در حوزه فرهنگ و هنر ادامه دهد.

کد خبر 516327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha