مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: با کمک به افزایش درآمد محلی شهرداری‌های کوچک مشکل کمبود مالی و اعتباری آنها حل می‌شود.  

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جواد زنجانی، شنبه ۱۰ خرداد در حاشیه سفر به خلخال در استان اردبیل به خبرنگاران افزود: درآمد بسیار پایین شهرداری‌های کوچک استان همواره موجب بروز مشکلات مالی تامین حقوق و مزایای ماهانه کارکنان در کنار وجود سایر مشکلات مربوط به اجرای طرح‌های عمرانی نیازمند پول و اعتبار کافی شده است.  

وی گفت: با توجه به شهرداری‌های کوچک واقع در مناطق محروم استان در توزیع اعتبارات استانی با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش روزافزون قیمت کالا و خدمات در بازار، کمک‌های اعتباری مرکز استان به شهرداری‌ها جوابگوی نیاز مالی آنها نبوده و تنها راهکار مطمئن برای حل ریشه‌ای کمبود درآمد مالی تلاش برای ایجاد منابع درآمد محلی پایدار است.  

زنجانی اظهار کرد: کمک‌های مالی و اعتباری به شهرداری‌های استان اردبیل در سال ۹۸ نسبت به سال ماقبل آن ۳۰ درصد افزایش یافت، این در حالی است که اعتبارات کمک شده به شهرداری‌های مناطق محروم جنوب اردبیل با افزایش صد در ۱۰۰ درصدی همراه بوده است.  

وی افزود: از مجموع ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبارت کمک به شهرداری‌های استان اردبیل در سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال به شهرداری کلور تخصیص یافته که این اعتبار نسبت به اعتبار پنج میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریالی سال ۹۷ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش دارد.  

زنجانی بیان‌کرد: سال ۹۸ همچنین ۱۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین از جمله خودرو آتش‌نشانی، حمل زباله، حمل متوفی، کمپرسی، لودر و گریدر در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت.  

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل افزود: در تنظیف شهری همه شهرداری‌های استان مشکل دارند، نقشه راه وضعیت پسماند استان تهیه شده و با اجرای آن پسماند و تنظیف شهری ساماندهی خواهد شد.  

وی اضافه‌کرد: شهرداری‌ها باید جمع‌آوری زباله و دفن بهداشتی پسماند را با جدیت در دستور کار خود قرار دهند، اقدامات شهرداری‌ها در مدیریت پسماند شهری اعم از جمع‌آوری نخاله، تنظیف بموقع و مرتب شهرها و ورودی‌های شهر بویژه مکان‌های گردشگری ملاک عمل ارزیابی قرار خواهد گرفت.  

زنجانی افزود: فرمانداران با نظارت دستگاه‌های مرتبط از جمله محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و سایر ارگان‌های مربوطه ضروری است در ارتباط با ساماندهی محل دفن پسماند اهتمام جدی داشته باشند.  

وی اظهارکرد: برای ساماندهی وضعیت جمع‌آوری زباله و مدیریت پسماند بویژه در مناطق گردشگری استان کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و شهرداری‌ها تشکیل می‌شود.  

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: طرح‌های گردشگری و خدمات شهری در اولویت شهرداری‌های استان بوده و در سال ۹۹ شهرداران موظف به اجرای این طرح‌ها بر اساس برنامه مشخص هستند.  

وی افزود: افزایش سرانه فضای سبز، ساماندهی تنظیف شهری، فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله از مبداء، ساماندهی ورودی و خروجی شهرها و توسعه سیما، منظر و مبلمان شهری، مدیریت مشاغل مزاحم، جلوگیری از ایجاد سد معبر و مناسب‌سازی محیط شهری از جمله شاخص‌های پیش‌بینی شده برای شهرداری‌ها در بخش خدمات شهری است.  

زنجانی گفت: در اجرای طرح‌های عمرانی نیز رعایت اصول فنی در ساخت و سازها، استفاده از پیمانکاران ذیصلاح، نگهداری مناسب معابر شهری، جلوگیری از ساخت و سازهای غیراصولی و غیرمجاز و اجرای احکام صادره ماده ۱۰۰ باید در برنامه‌های شهرداری‌ها به‌طور مستمر پیگیری شود.  

کد خبر 516303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha