رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه از جمع‌آوری «قرماق‌های» مخصوص صید غیرقانونی در سفیدرود خبرداد.

ماهی خاویار

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، جعفر میرزایی در جلسه محیط زیست گفت: سفیدرود اصلی‌ترین زیستگاه و محل تولید مثل ماهیان غضروفی یا خاویاری است که به دلیل شرایط اکولوژیکی ویژه آن، سالیانه در فصل زادآوری میزبان تعداد زیادی ماهی خاویاری آماده تخم‌ریزی است.

وی افزود: در پی دریافت گزارش مبنی بر اقدام به صید ماهیان خاویاری از سوی  صیادان غیرمجاز در بزرگ‌ترین رودخانه استان گیلان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست پس از حضور در محل مورد نظر و جست‌وجو در مسیر رودخانه موفق شدند ۲ رشته دام حاوی ۱۰۰ عدد قلاب از نوع قرماق را کشف و جمع‌آوری کنند.

میرزایی افزود: قرماق نوعی دام غیرمجاز است که صرفا برای صید ماهیان خاویاری و غضروفی استفاده می‌شود و آن را  به‌صورت  رشته‌ای و افقی در مسیر تردد آبزیان قرار می‌دهند  و روی رشته‌ دام بین ۴۰ تا ۵۰ قلاب آویزان می‌شود. ماهیان خاویاری هنگام عبور از رودخانه ناخواسته به این قلاب‌ها گیر می‌کنند و قلاب‌ها در تن شان فرو می رود و آنها را به دام می‌اندازد.

وی  بیان کرد: هرگونه صید با ادوات صیادی همچون سالیک، ساچوق و قرماق در این رودخانه ممنوع است و ماهیگیرانی که قصد دارند به صورت تفریحی به صید اقدام کنند صرفا با دریافت پروانه و فقط با قلاب ماهیگیری می‌توانند به این کار مبادرت کنند.

کد خبر 516290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha