نمایندگان استان خراسان رضوی با تغییری حدود ۶۱ درصدی نسبت به مجلس دهم چهار سال در پارلمان سبز ایران حضور خواهند داشت.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  اما تغییر نسبتا چشمگیر دیگری که ترکیب نمایندگان استان در مجلس یازدهم به خود دیده اکثریت نسبتا مطلق اصولگرای منتخبان است، به طوری که از ۱۸ نماینده استان، ۱۶ نفر از آنان با عبور از لیست شورای ائتلاف اصولگرایان وارد مجلس یازدهم شدند.

این در حالی است که تنها یک نماینده اصلاح‌طلب و یک نماینده مستقل از خراسان رضوی توانستند به بهارستان بروند، مساله‌ای که با توجه به عدم ارائه لیست انتخاباتی از سوی اصلاح‌طلبان چندان دور از ذهن نبود.

در مجلس دهم اما تعداد نمایندگان اصلاح‌طلب استان ۷ نفر، نمایندگان اصولگرا ۸ نفر و نمایندگان مستقل نیز ۳ نفر بوده است.

در انتخابات مجلس دهم، در استان خراسان رضوی با دو میلیون و ۸۱۱ هزار و ۸۸۲ رای که از سوی واجدین شرایط به صندوق‌های رای انداخته شد، مشارکت ۶۴ درصدی به ثبت رسید، همچنین در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۳۳۹ رای به صندوق‌های رای انداخته شد و آمار مشارکت ۵۱ درصدی برای مردم مشهد به ثبت رسید.

در انتخابات مجلس یازدهم خراسان رضوی مشارکت ۴۸ درصدی داشت و در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز در مجموع ۸۳۶ هزار و ۵۸ رای از تعداد دو میلیون و ۴۰۰ واجد شرایط اخذ شد، بدین ترتیب مشارکت در حوزه انتخابیه مشهد و کلات به ۳۷ درصد رسید.

کد خبر 516215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha