شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از بازگشایی اماکن متبرکه این استان، که محل دفن اموات هستند، با رعایت کامل تمام پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

امامزاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام عظیم آسوده‌یدکی اظهار داشت: در مرحله نخست دستور بازگشایی امامزادگان و بقاع متبرکه تنها مخصوص بقاعی است که محل دفن اموات هستند و بر این اساس تمامی این امامزادگان از ساعت ۸ صبح تا غروب آفتاب بازگشایی شده و امکان ورود و خروج مردم به آنها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در محل امامزاده سیدعباس بجنورد ۲ تونل ضدعفونی تعبیه شده که تمامی افرادی که قصد ورود به این محل برای زیارت اموات را دارند باید با تجهیزات کامل اعم از ماسک و دستکش، با گذر از این تونل‌ها ضدعفونی و وارد امامزاده شوند.

حجت‌الاسلام آسوده‌یدکی با اشاره به اینکه داخل صحن امامزاده، تربت خانه‌ها و زیارتگاه هنوز تعطیل است، اظهار داشت: خوشبختانه با فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی دقیقی که به مردم صورت گرفته حضور مردم را به امامزاده‌ها کمتر داریم و به صورت پراکنده بر سر مزار اموات خود حاضر می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: حتی در شب‌های قدر با توجه به اینکه مدت زمان زیادی مردم نتوانسته بودند بر سر مزار عزیزانشان حاضر شوند زمان بازگشایی امامزاده‌ها چند ساعت به جلو افتاد تا از تجمع افراد جلوگیری شود.

وی گفت: در شب‌های رمضان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمامی قرآن‌ها، مهر و سجاده‌ها از داخل امامزاده‌ها جمع‌آوری شده و هرکس تنها با استفاده از وسایل شخصی امکان حضور و دعا داشت.

حجت‌الاسلام آسوده‌یدکی اظهار داشت: در حال حاضر هنوز دستورالعمل مشخصی برای بازگشایی مابقی امامزادگان و ورود به داخل صحن امامزادگان داده نشده است.  

خراسان شمالی بیش از پنج هزار و ۷۳۶ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد.

کد خبر 516171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha