مدیرکل انتقال خون کرمان گفت: امیدواریم اهداکنندگان خون با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون همکاری کنند تا بتوانیم ذخایر خون استان را به حد نصاب برسانیم.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روح الله میرزایی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و همچنین ماه مبارک رمضان، اهدای خون کاهش یافت و در سطح استان کمبود خون داریم.

وی بیان کرد: اهدای خون در کرمان در ماه رمضان حدود ۲۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. در ماه رمضان امسال حدود ۵۱۰۰ واحد خون‌گیری در استان داشتیم.  امیدواریم اهداکنندگان خون با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، همکاری کنند تا بتوانیم ذخایر خون استان را به حد نصاب برسانیم.

میرزایی اظهار کرد: پایگاه مرکزی انتقال خون استان کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن صبح و عصر پذیرای اهداکنندگان خون است و امیدواریم با همراهی اهداکنندگان بتوانیم کمبود ذخایر خون را جبران کنیم. پایگاه‌های دیگر انتقال خون در سطح استان در شیفت کاری صبح پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: با توجه به مصرف بالای فرآورده پلاکت در استان خصوصا توسط بیماران سرطانی از تمامی اهداکنندگانی که تمایل دارند اهدای پلاکت داشته باشند تقاضا داریم با مراجعه به پایگاه مرکزی واقع در بلوار ۲۲ بهمن شهر کرمان و نیز پایگاه رفسنجان مبادرت به اهدای پلاکت به روش فرسیس کنند.

وی افزود: در این روش به وسیله دستگاه و ست‌های یکبار مصرف و استریل فقط پلاکت از اهداکننده گرفته می‌شود و سایر اجزای خون مثل گلبول قرمز جداسازی نمی‌شود.

میرزایی ادامه داد: یکی از کاربردهای بسیار مهم پلاکت فرسیس استفاده برای بیماران دچار سرطان است.  شرایط اهدای پلاکت همانند شرایط اهدای خون است و هر ۴۸ ساعت یکبار، هر هفته دو بار و در هر سال ۲۴ بار، فردی می‌تواند پلاکت اهدا کند.

کد خبر 516167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha