مدیر جهادکشاورزی چالدران گفت: ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان طی سال ۹۹ زیر کشت محصول سیب زمینی رفته که ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۸ رشد داشته است.  

برداشت سیب زمینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن جلالی، مدیر جهاد کشاورزی چالدران در استان آذربایجان‌غربی، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال ۹۸، ۷۰۰ هکتار زمین به کشت سیب زمینی در چالدران اختصاص داده شده بود که امسال ۱۰۰ هکتار افزایش یافته است.  

مدیر جهاد کشاورزی چالدران در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار زمین کشت شده، ۳۰ تن سیب‌زمینی برداشت شود که راندمان بسیار مناسبی است، تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول کاملا به صورت مکانیزه  انجام می‌شود و سیب زمینی‌هایی که در این شهرستان کشت می‌شود از بذرهای اصلاح شده هستند.  

جلالی در ادامه افزود: در سایه کشت محصول کشاورزی سیب زمینی در چالدران به صورت مستقیم برای ۷۰۰ نفر و به صورت غیر مستقیم برای ۱۴۰۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد می‌شود که در مجموع با کشت این محصول برای ۲۱۰۰ نفر زمینه اشتغال فراهم می‌شود.  

گفتنی است؛ این شهرستان به عنوان مهم‌ترین قطب‌های تولید سیب زمینی در آذربایجان غربی است و محصول سیب زمینی این شهرستان نیز از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است.  

کد خبر 516150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha